به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عصر دوشنبه در این یادواره شهیدان را سند هویت انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: برگزاری یادواره شهدا در حقیقت دفاع از آرمان ها، دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی ایران و حمایت از امنیت، پیشرفت و توسعه کشور است.
قدرت الله قاسمی ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید با برگزاری هرچه باشکوه تر این آئین ها، راه و رسم زندگی و از خود گذشتگی، رشادت، شهادت و ایثار را به نسل جدید انقلاب انتقال دهند.
امام جمعه بوکان نیز در این مراسم معنوی گفت: شهادت قله ایمان و درجه ای از بلندترین درجات معنوی است که شهدا در نزد خدا به آن دست پیدا کرده اند.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده ادامه داد: تلاش هرچه بیشتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه موجب می شود تا نسل جوان به آرمان های انقلاب اسلامی بیشتر وفادار باشند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 14 معلم و 776 دانش آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد دانش آموز شهید، 26 شهید مربوط به شهرستان بوکان است.
کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی دارای 21 کمیته بوده و کمیته فرهنگ و آموزش به شهدای فرهنگی، دانشجو و علم و دانش اختصاص یافته است و بر این اساس پیش همایش هایی در شهرهای مختلف استان در گرامیداشت یاد این شهدا برگزار می کند.
در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدای دانش آموز تجلیل شد.
3093/7510
** خبرنگار: محمد ادیب ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.