حامد سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این فناوری به بخش های امدادی، سرعت امداد رسانی افزایش یافته به گونه ای که در برخی موارد بالگردها افراد گرفتار در کولاک، سیل و گرفتار شدگان در لابلای صخره ها را به سختی تشخیص داده اند ولی با این پهپادها و دوربین های حرارتی متصل به آن ها موقعیت افراد گرفتار به راحتی شناسایی و امداد رسانی شده است.
وی اضافه کرد: یگان پهپاد را برای هلال احمر و سازمان های امداد و نجات نظیر آتش نشانی از سال قبل تشکیل داده ایم که در کنترل سیل و حریق و نجات افراد در حال غرق توانسته اند افراد را شناسایی و نجات دهند.
وی اظهار کرد: از مهمترین بخش های فعال در استفاده از پهپادها، حوزه های فیلم برداری، عکاسی، نقشه برداری، کشاورزی و سنجش از راه دور است که متقاضیان زیادی در این خصوص وجود دارد.
دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی ایران با بیان اینکه حدود 2 هزار کاربر در این خصوص ساماندهی شده اند، گفت: بیشترین تعداد کاربرد در صنف عکاسان و تصویربرداران بوده ولی ما سعی داریم این صنعت را در جامعه توسعه دهیم.
به گزارش ایرنا شصت و پنجمین دوره ساماندهی پهپاد، ایمنی پرواز و مقررات هوایی کشور برای نخستین بار در آذربایجان غربی با حضور 30 شرکت کننده با هدف آشنایی بیشتر کاربران و استفاده کننده از پرنده های پهپاد به مدت یک روز در دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار شد تا محدودیت ها و ممنوعیت های پروازی، مناطق پرواز خطرناک، مناطق ممنوعه پرواز، رعایت فواصل با عکاسی ممنوع، رعایت نکات و کاهش سوانح به شرکت کنندگان آموزش داده شود.
اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران، تشکلی است صنفی و تخصصی که در سال 1386 با حمایت و پشتیبانی مرکز فناوری های ریاست جمهوری با حضور 27 شرکت تاسیس و آغاز به فعالیت کرد.
این اتحادیه موفق شد در سال 1388 به عضویت رسمی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران درآید و به عنوان نماینده رسمی این صنایع در مجامع داخلی و بین المللی حضور به هم رساند.
در حال حاضر اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران، دارای بیش از 160 شرکت خصوصی فعال در حوزه هوافضا با عضویت رسمی می باشد که پروانه فعالیت خود را دریافت کرده اند.
8135/ 2093
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.