سیف الله مطلبی روز شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید مهاباد اظهار کرد: سرانه بودجه برای هر نفر در مهاباد سه میلیون و پانصد هزار ریال است که با توجه به جمعیت این شهر این مبلغ باید به پنج میلیون ریال برسد.
وی با اشاره به اینکه شهر مهاباد از جایگاه ویژه ای در این استان برخوردار است، افزود: در پنج سال گذشته و با وجود درخواست های مختلف برای تبدیل برخی از روستاهای بزرگ به شهر، تنها 'گوگ تپه' مهاباد موفق به اخذ مجوز شهر در آذربایجان غربی شد و شورای شهر و شهرداری این شهر آغاز بکار کرد.
مطلبی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت و نیروی تحصیل کرده در مهاباد، بیان کرد: محدود نکردن امور شهرداری به شوراها و شهردار و تعامل سازنده با مردم موجب ارتقاء سطح کیفی امور شهری مهاباد می شود.
نماینده شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: پائین آمدن قیمت نفت در چند سال گذشته و کاهش نقدیگی موجب شده است تا عملیات عمرانی در شهرها دچار مشکل شده و دست شهرداری ها بسته شود؛ در مجلس تلاش می کنیم به شهرداری ها بیشتر کمک کنیم.
جلال محمود زاده افزود: تحریم ها و فضای اقتصادی در شاخص رشد ناخالص کشور تاثیر گذاشته است و باید آن را تقویت کنیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز در این مراسم گفت: شهرداری علاوه بر معماری و ساخت و ساز در شهر باید رویکردی فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.
ایرج شجاعی اظهار کرد: تعامل، حاشیه نرفتن و واقع گرایی در تصمیم ها موجب رفع مشکلات می شود و همه ادرات موظف به همکاری و همیاری با شهرداری و شورای شهر هستند.
ملاقادر سهرابی، امام جمعه مهاباد نیز در این مراسم با قدردانی از شهردار و شورای اسلامی دور چهارم، گفت: دست در دست هم باید مشکلات پیش روی مردم را رفع کنیم.
در ادامه مراسم دکتر کامران علیزاده آذر به عنوان شهردار دوره پنجم شورای شهر مهاباد معارفه و حکم مسئولیت خود را دریافت کرد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.