رئیس هیات اسکواش آذربایجان غربی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سومین روز این رقابت های بین‌المللی چهار دیدار در مرحله‌ یک چهارم نهایی برگزار شد.
سلمان فرضعلی پور ادامه داد: در این رقابت ها سجاد زارعیان با علیرضا شاملی هر 2 از ایران، محمد ضیا کاشانی از ایران با محمد فرمان حسن / Mohammad ferman hasan / از عراق، رسول السلطانی / Rasool Alsultani / از عراق با احمد الکرملی / ahmed al kremli / از عراق، خواجا ادیل مقبول از پاکستان / khawaja adil magbool / با علیرضا شاملی از ایران به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: در پایان این روز سجاد زارعیان از ایران، محمد فرمان حسن / Mohammad ferman hasan / از عراق، رسول السلطانی / Rasool Alsultani / از عراق و خواجا ادیل مقبول از پاکستان / khawaja adil magbool / برنده این رقابت ها شدند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.
به گزارش ایرنا این مسابقات در 2 مرحله برگزار می شود و بازیکنانی که در مرحله اول پیروز شوند به مرحله دوم و جدول اصلی راه پیدا می کنند و باید 16 دیدار را پشت سر بگذارند تا به برترین امتیاز دست یابند.
این مسابقات با حضور ورزشکاران دارای رنکینگ جهانی از کشورهای انگلستان، مصر، پاکستان، مالزی، هندوستان، کویت، عراق و ایران در 10 آبان 1396 آغاز شده است و تا 14 آبان سال جاری ادامه می یابد.
در روز اول این مسابقات نوید شفیع با نتیجه سه بر صفر مغلوب امیر حسین شفیعی شد و همچنین پویا شفیعی فرد با نتیجه سه بر صفر پویا جهانسوز را شکست داد؛ امین عطایی خواه نیز با نتیجه سه بر یک پویا شفیعی فر را شکست داد و ب مرحله بعدی رسید.
در روز دوم این رقابت ها سجاد زریان با امین عطایی هز 2 از ایران، علیرضا شاملی از ایران با حسنیان دخیل از عراق / hasanian dakheel /، محمد حسین جعفری و محمد کاشانی هر 2 از ایران، نوید ملک ثابت / Navid maleksabet/ و رسول السلطانی / rasool al soltani / هر 2 از عراق، حسام السعدی از عراق/ husham al saadi/ و محمد فرمان حسن / Mohammed ferman hasan / هز 2 از عراق، پویا شفیع فرد از ایران با خواجا ادیل مقبول از پاکستان / khawaja adil magbool / با هم به رقابت پرداختند.
همچنین سهیل شاملی با بهراد بیگدلی هر 2 از ایران و امیر حسین شفیع از ایران با احمد الکرملی / ahmed al kremli / مسابقه دادند.
در پایان روز دوم سجاد زریان، علیرضا شاملی، محمد حسین جعفری و سهیل شاملی از ایران، محمد فرمان حسن و احمد الکرملی از عراق به همراه خواجا ادیل مقبول از پاکستان برنده این رقابت ها شدند و به مرحله بعد صعود کردند؛ بازی نوید ملک ثابت از عراق / Navid maleksabet/ با رسول السلطانی از عراق / rasool al soltani / نیز به تساوی رسید.
به گزارش ایرنا صدای برخورد توپ به دیوار در این رشته ورزشی، صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است؛ از این رو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌ نفری (2 بازیکن) و 2 نفری (4 بازیکن) در زمینی کاملا احاطه‌ شده با دیوارهای شیشه‌ای انجام می‌شود.
شیشه‌ای بودن دیوارها، تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مسابقه‌های بین‌المللی دیوارهای بیشتری از جنس شیشه در نظر گرفته می‌شود.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.