سرپرست معاونت نظارت برپایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: امروز هوای ارومیه برای تمام گروه سنی ناسالم است.

سعید موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: شاخص آلودگی هوای ارومیه هم اکنون 156 است که برای تمامی گروه ها ناسالم و میزان گرد وغبار لحظه ای در ارومیه 227 گزارش شده است.

وی با اشاره به وضعیت کیفی هوای ارومیه بر اساس شاخص AQI در ۲۴ ساعت گذشته افزود: منواکسیدکربن(9) پاک، ازون (25) پاک، دی اکسیدنیتروژن (28) پاک، دی اکسیدگوگرد (33) پاک، ذرات معلق کمتراز10میکرون (156) ناسالم و ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون (125) و ناسالم برای گروههای حساس است.

موسوی با اشاره به اینکه شامگاه شنبه وزش باد شدید در استان میزان گرد و غبار در شهرهای ارومیه، بوکان و سردشت به بیش از حد مجاز رسید، گفت:امروز میزان گرد و غباردر  ارومیه193، بوکان 665، سردشت960، میکروگرم بر متر مکعب است که ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.

سرپرست معاونت نظارت برپایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به تعداد ایستگاههای سنجش کیفیت هوای استان اظهار کرد: 9 ایستگاه سنجش پایش کیفیت هوا در آذربایجان غربی در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، بوکان و سردشت وجود دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.