سعید موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه میزان استاندارد 24 ساعته برای ذرات گرد و غبار 150 میکروگرم بر مترمکعب است، اظهار کرد: میزان غلظت ذرات در هوای ارومیه هم اکنون 183 مترمکعب است که برای تمامی گروه ها ناسالم است و احتمال افزایش این ذرات نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه شامگاه شنبه با وزش باد شدید در استان میزان گرد و غبار در شهرهای ارومیه، بوکان و سردشت به بیش از حد مجاز رسید، گفت: میزان ذرات گرد و غبار در هوای سردشت 340 میکروگرم، بوکان 243 میکروگرم و ارومیه 279 میکرو گرم بر مترمکعب بود.
موسوی اظهار کرد: این ذرات نتیجه تشکیل توده های گرد و غبار در کشور عراق است که به علت وزش باد به استان وارد شده و تا روز دوشنبه در استان قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری از اثرات سوء این آلودگی ها ضروری است، اضافه کرد: کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری هایی چون قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز الزامی است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای هفت ایستگاه سنجش کیفیت هوا بوده که در شهرهای ارومیه، خوی، سردشت، بوکان و سلماس واقع شده و در ماکو نیز یک ایستگاه در حال احداث و راه اندازی است.
هم مرز بودن با کشور عراق موجب شده تا همه ساله به هنگام بروز بادهای شدید، توده های گرد و غبار تشکیل شده در این کشور به استان هجوم آورد و موجب کاهش کیفیت هوای منطقه شود.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.