امام جمعه ارومیه گفت: اجتماع عظیم اربعین عظمت و قدرت اسلام و مسلمانان را به جهانیان دیکته می کند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: اجتماع عظیم اربعین در کربلا نشان از عظمت و قدرت و عشق و علاقه مسلمان به دین اسلام را به جهانیان اثبات می کند.

وی افزود: اجتماع بزرگ اربعین نه تنها یک مسئله عبادی بلکه یک مسئله سیاسی و حائز اهمیت است و همچنین زنده نگه داشتن نام اهل بیت اجر معنوی و اخروی دارد.

حجت ‌الاسلام و المسلمین قریشی در خصوص برخی افراد که با این مراسم مخالف هستند خاطر نشان کرد: افرادی که پیاده روی اربعین را مورد انتقاد قرار می دهند باید به این امر توجه کنند که این پیاده روی بسیار توصیه شده و هر کس پیاده به زیارت امام حسین برود هر قدم او هزاران حسنه و نیکی را برای فرد به ارمغان می آورد است.

وی ادامه داد: کسانی که با پیاده روی اربعین مخالف هستند دین اسلام را کامل نمی‌شناسند و مسئولین می توانند با حمایت از افرادی که در این اجتماع بزرگ شرکت می کنند در این مسیر پیش قدم شده و از حامیان این امر باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خصوص مشکلات کشاورزان استان بیان کرد: برخی خریداران در خرید محصولات کشاورزان انصاف را رعایت نمی‌کنند که باید مسئولین استان به مسئله اقتصادی کشاورزان و فروش محصولات آنها توجه ویژه داشته باشند و در حل مشکلات کشاورزان نهایت تلاش خود را بکار ببرند.

وی افزود: رحم به یکدیگر در امورات اقتصادی سبب نزول برکت و لطف خدواند در جامعه می شود و می تواند از مشکلات جامعه بکاهد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به حادثه مدرسه راه شهدای ارومیه بیان کرد: تخلفی در این مدرسه به وقوع پیوست که قابل قبول نیست از این رو از مسئولین درخواست می‌شود برخورد جدی کنند.

وی ضمن انتقاد از سوء استفاده عده ای در مسئله مدرسه راه شهدای ارومیه ادامه داد: مسئولان باید با عده‌ای که در این میان از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند برخورد جدی کنند و نمی‌توان به بهانه اقدامی ناشایست چندین مکان را مورد هجمه قرار داد و به اموال مردم تجاوز کرد و کسانی‌که این کارها را می‌کنند باید بدانند نظام جمهوری اسلامی چنین اجازه‌ای را به کسی نمی‌دهند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.