باقر بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 6 ماه نخست امسال 33 هزار و 913 ماموریت توسط کارکنان اورژانس استان صورت گرفت که از این تعداد، هشت هزار و 13 ماموریت معادل 24 درصد مربوط به تصادف های شهری و جاده ای بود.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین 25 هزار و 900 ماموریت غیرتصادفی شامل بروز انواع مشکلات سلامتی برای شهروندان در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی انجام شد که حدود 76 درصد کل ماموریت ها را شامل می شود.
وی اظهار کرد: افزایش 20 درصدی کل ماموریت ها، 23 درصدی ماموریت های تصادفی و 20 درصدی ماموریت های غیر تصادفی در سال جاری نسبت به سال گذشته از جمله شاخص ترین فعالیت های اورژانس استان بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با انجام این ماموریت ها، هشت هزار و 843 نفر مجروح سوانح رانندگی جاده ای و شهری به مراکز درمانی استان منتقل شدند که از این تعداد 331 نفر به صورت سرپایی و هشت هزار و 512 نفر به صورت بستری مورد مداوا قرار گرفتند.
بهرامی گفت: همچنین ماموران اورژانس آذربایجان غربی، 20 هزار و 812 نفر را به بیمارستان ها منتقل کردند که از این تعداد 14 هزار نفر بستری شدند.
وی افزود: متوسط زمان رسیدن به بالین بیمار در ارومیه 9 دقیقه و در دیگر شهرهای استان 6 دقیقه بوده در حالی که متوسط کشوری این بخش، 10 دقیقه است.
وی اضافه کرد: مدت زمان رسیدن ماموران اورژانس به سرصحنه تصادف نیز در استان 11 دقیقه بوده که از مدت زمان متوسط کشوری 14 دقیقه ای، سه دقیقه کمتر است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 74 پایگاه اورژانس در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد، 31 مورد شهری و 43 مورد جاده ای است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.