به گزارش ایرنا نیروهای ماهر و متخصص این کانون، فعالیت های متنوعی چون نمایش فیلم، کتابخوانی، نمایش عروسکی نقد کتاب، نقاشی و خوشنویسی را در این کتابخانه های سیار به کودکان و نوجوانان هدیه می دهند تا استعدادهای نهفته آنان شکوفا شود.
کارشناس علوم تربیتی در مورد اهمیت راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی و کتابخوانی برای کودکان معتقد است که خواندن داستان و قصه نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد.
مریم ابوالقاسمی، ادامه داد: کتابخوانی برای کودکان در سنین زیر سه سال به ویژه در زمینه های زبان آموزی و آموختن کلمات تازه نقش بسیار مهمی دارد و در سنین بالاتر، گنجینه لغات آنان را به سرعت وسعت می بخشد و اطلاعاتش را غنی می کند.
به گفته وی کودک به کمک قصه و شعرخوانی، گوش دادن به آن و بازگو کردن قصه هایی که شنیده است، چگونگی بیان احساسات، عواطف و افکار و چگونگی برخورد با مشکلات شخصی را یاد می گیرد.
وی اظهار کرد: داستان ها و اشعاری که کودکان می خوانند و می شنوند، اثر عمیقی در فکر و روحیه، تخیل و قوت تصور آنان می گذارد و کودکان را برای شیوه معاشرت با دیگران آماده می کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه اکنون هفت کتابخانه سیار روستایی در این استان وجود دارد، گفت: این کتابخانه های سیار روستایی تاکنون در شهرستان های ارومیه، اشنویه و تکاب راه اندازی شده است.
جواد زاهدی روز پنج شنبه در آئین افتتاح کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان 80 هزار نفری تکاب در جنوب آذربایجان غربی افزود: کتابخانه های سیار مجهز به تمام تجهیزات کتابخانه ای بوده و عضو گیری در آنها رایگان است.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان امسال نیز یک کتابخانه سیار روستایی در میاندوآب افتتاح می شود، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای 35 کتابخانه ثابت و سیار است و بیش از 40 نوع فعالیت کتاب محور ادبی، فرهنگی و هنری با پیوست فرهنگی کتاب در آنها صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان تکاب نیز در این مراسم گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین ابزارها و بسترهای تحقق توسعه پایدار است.
ایرج ثقفی افزود: برای بهبود شاخصه های توسعه توجه به ترویج کتابخوانی به ویژه در میان کودکان و نوجوانان امری ضروری به شمار می رود.
وی بیان کرد: آینده فکری و فرهنگی کودکان و نوجوان با توجه ویژه به ترویج کتابخوانی و تقویت روحیه انس با کتاب غنی تر می شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش موثر و شاخصی در تربیت فکری، ادبی و فرهنگی کودکان و نوجوانان دارد.
به گزارش ایرنا، کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تکاب با هفت هزار جلد کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان امروز افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد؛ این کتابخانه سیار در محدوده 20 روستای این شهرستان فعالیت خواهد کرد.
کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تکاب هفتمین کتابخانه از این دست در آذربایجان غربی است.
امروز همچنین نمایشگاه و مرکز دائمی فروش و عرضه محصولات فرهنگی و نوشت افزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تکاب در زمینی به مساحت 200 متر مربع به بهره برداری رسید.
7514/3093/3072
** گزارش از: امیر خالق نژاد ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.