میرحسین سیدمحمدزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین بیماران با ناراحتی قلبی ارجاعی به این مرکز، بیمارانی با مشکلات دیگر از جمله فشار خون بالا، دیابت و نارسایی کلیوی وجود دارند که در برخی موارد نیاز به دیالیز پیدا می کنند.
وی اضافه کرد: پیش از این به علت نبود دستگاه دیالیز مجبور به ارجاع این افراد به مراکز دیگر می شدیم که مشکلات خاص خود را برای بیماران ایجاد می کرد .
وی اظهار کرد: با کمک خیرین دستگاه دیالیز به ارزش 620 میلیون ریال، دستگاه تصفیه کننده آب برای استفاده در دیالیز به ارزش 540 میلیون ریال و دستگاه سونو گرافی به ارزش هفت میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری شد.
رئیس مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع] ارومیه گفت: با خرید این دستگاه ها در حال حاضر بخش های دیالیز و سونوگرافی فعال شده و لزومی برای انتقال بیماران به بیمارستان دیگر وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب سیدالشهدا (ع) ارومیه از سال 88 مورد بهره برداری قرار گرفته و با زیربنای 10 هزار مترمربع در 6 طبقه با 153 تختخواب فعالیت می کند.
سه اتاق عمل جراحی، مراقبت‌های ویژه، چهار بخش سی سی یو، داخلی مردان، زنان، اطفال، آنژیوگرافی ، اورژانس، بخش رادیولوژی و درمانگاه بخش های مختلف این بیمارستان است.
این بیمارستان یکی از پیشرفته‌‌ترین و مجهزترین بیمارستان های تخصصی در شمال غرب کشور به حساب می آید که با آغاز به کار شدن این بیمارستان، 2 مرکز قلب آیت الله طالقانی و امام خمینی (ره) ارومیه به عنوان بخش‌های اورژانس قلب فعالیت می‌کنند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.