جواد زاهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 37 قصه گو در بخش مربیان در روز اول این جشنواره به زبان فارسی و ترکی آذری در موضوع های مختلف فرهنگی تربیتی در مدت زمان پنج تا 20 دقیقه به قصه گویی پرداختند.
وی اضافه کرد: امروز دومین روز این جشنواره با رقابت 17 قصه گو در بخش های اعضا، آزاد، پدربزرگ و مادربزرگ از شهرستان های مختلف در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: قصه ها به تناسب محتوا به گروه سنی الف /پیش از دبستان و اول ابتدایی/، گروه سنی ب /دوم و سوم ابتدایی/، گرده سنی ج /چهارم و پنجم ابتدایی و اول راهنمایی/ و گروه سنی د /دوم راهنمایی تا سوم دبیرستان/ اختصاص می یابد.
زاهدی با اشاره به اینکه قصه گویی علاوه بر ایجاد آرامش به شکوفایی، بیداری و نشاندن بذر مطالعه در استعدادهای بالقوه کودکان منجر می شود، اضافه کرد: قصه گویان به منظور تاثیرگذاری بهتر از ابزارها و رنگ های مختلف و فن بیان در این جشنواره استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیروز دوشنبه /27شهریور/ در مجتمع شهید رسول فرخی کانون ارومیه شروع شده و امروز به کار خود پایان می دهد.
امروزه نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی، پرورش سبک زندگی اسلامی - ایرانی، احیا سنت ها و آیین های فرهنگی، تاریخی، بومی و محلی مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.
7129/ 2093** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.