سردار عابدین خرم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رژه نیروهای مسلح امسال در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، نقده، مهاباد و پیرانشهر اجرا می شود.
وی بیان کرد: نمایش توانمندی های نیروهای مسلح و به رخ کشیدن قدرت نظامی جمهوری اسلامی به دشمنان در اولین روز این هفته از جمله اهداف برگزاری این آیین است.
وی اضافه کرد: برنامه های نمایشگاهی، نشست و سخنرانی در مدارس با حضور پیشکسوتان استان در دوران دفاع مقدس، اعزام 37 اکیپ پزشکی به مناطق محروم آذربایجان غربی، ویزیت رایگان در مراکز بهداری نیروهای مسلح، راه اندازی و اجرای تئاتر خیابانی و مراسم شب شعر و خاطره، برگزاری یادواره شهدا در راستای کنگره ملی 12 هزار شهید استان، نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر، اجرای آیین های آبروی محله در 120 مسجد، اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم از سایر برنامه های اجرایی در طول این هفته به شمار می رود.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: هدف از برگزاری برنامه های متنوع در این هفته نشر ارزش های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ مقاومت، ایستادگی، ایثار، جهاد، خودباوری دینی، ملی و ولایتمداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و انتقال آن بعد از 37 سال به نسل جوان است.
سردار خرم با اشاره به اینکه در این هفته به دنبال تببین اقتدار دفاعی خود هستیم، اظهار کرد: بازدارندگی در نتیجه وحدت ملی، مردم و نیروهای مسلح و قدرت دفاعی حاصل شده است.
وی افزود: خاطرات دفاع مقدس یک ثروت ملی و عظیم فرهنگی است زیرا این خاطرات تصنعی و روایت های صرف نبوده و روایت های همراه با درایت و واقعیت است.
وی با بیان اینکه همان فرهنگ دفاع مقدس امروز در قلب و دل جوانان کشور شکوفا شده است، اظهار کرد: جوانان اعتقاد به دفاع و مقاومت دارند و عظمت ملی ما را رقم می زنند.
به گزارش ایرنا شعار امسال هفته دفاع مقدس 'من انقلابی ام' تعیین شده است.
آیین های گرامیداشت این هفته از روز جمعه 31 شهریور ماه شروع شده و تا ششم مهرماه ادامه می یابد.
امسال سی و هفتمین سالگرد تهاجم نظامی عراق به کشورمان است.
این تهاجم ناجوانمردانه که موجب بروز جنگ تحمیلی هشت ساله شد، توسط رژیم بعث عراق و با پشتیبانی استکبار جهانی در 31 شهریور سال 1359 صورت گرفت.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.