جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات زیرساختی در حوزه ساخت خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت و افزایش قابل توجه جمعیت تحت پوشش از جمله عوامل مهم در بهبود این شاخص است.
وی به برخی از پیشرفت های حوزه سلامت آذربایجان غربی در یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ساخت 180 خانه بهداشت، بهبود هتلینگ بیمارستان های دولتی و حتی بخش خصوصی، احداث مراکز درمانی و بهداشتی به ویژه در ارومیه از جمله مرکز اورژانس بیمارستان امام امام خمینی(ره)، بیمارستان فوق تخصصی زنان و پلی کلینیک مهمترین اقدامات در این بخش است.
وی اضافه کرد: در مدت اجرای چهارساله طرح تحول سلامت در آذربایجان غربی شاهد افزایش 80 موردی تعداد خانه های بهداشت، 70 موردی پایگاه های سلامت شهری، 18 موردی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و 39 موردی مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بوده ایم.
وی اظهار کرد: با این روند تعداد خانه های بهداشت به یکهزار و 71 خانه، پایگاه سلامت، مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی نیز به ترتیب به 190، 86 و 181 مورد رسید که ارقام قابل توجهی به نظر می رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر نیز بیش از 500 طرح بهداشتی درمانی در استان احداث می شود که از این تعداد 60 خانه بهداشت آماده بهره برداری است و 130 خانه دیگر نیز تا پایان پاییز امسال به بهره برداری می رسد.
آقازاده برخورداری بیش از 460 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین آذربایجان غربی را از دیگر نتایج اقدامات حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول سلامت ارزیابی کرد و گفت: این کار برای اولین بار در استان محقق شده و در قالب آن، ساکنان این مناطق از خدمات مراقبت های اولیه سلامت در نزدیکترین محل سکونت بهره مند شده اند.
به گزارش ایرنا، طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 1393 به اهتمام دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شده که کاهش پرداختی مردم به مراکز درمانی به کمتر از 10 درصد، بهبود هتلینگ بیمارستانی و افزایش جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی به ویژه در مراکز کم برخوردار و حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی از جمله نتایج آن است.
پیش از این آذربایجان غربی جزو استان های محروم در حوزه بهداشت و درمان بود و در رده های آخر جدول شاخص های سلامت قرار داشت.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.