قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در ارومیه افزود: این 2 شهید بزرگوار هرچند زندگی طولانی نداشتند اما در دوران مدیریت کوتاه خود همواره برای خدمت به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کردند.
وی ادامه داد: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز خدمت به خاطر خدا را ویژگی بارز شهیدان رجایی و باهنر دانستند که نشان دهنده جایگاه والای این شهیدان است.
وی اظهار کرد: مردم در سایه انقلاب اسلامی طی 40 سال اخیر اداره جامعه را به دست گرفته و در انتخابات مختلف اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر مشارکت کرده و با رای بالا فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده اند.
استاندار آذربایجان غربی افزود: متاسفانه در همان اوایل انقلاب برخی از کج اندیشان و افرادی که افکار و اندیشه هایشان نشات گرفته از کشورهای غربی بود، برای مردم شعار می دادند اما به انتظار مردم پاسخی نمی دادند؛ این گروه با صف بندی در برابر انتخاب شهید رجایی به عنوان رئیس جمهوری چهره واقعی خود را نشان دادند.
سعادت ادامه داد: این افراد که وابستگی خارجی داشتند، حوادث تلخی در تاریخ ایران از جمله هفتم تیر و هشتم شهریور را به وجود آوردند و استوانه های ارزشمند نظام را به شهادت رساندند و سپس جنگ هشت ساله را راه اندازی کردند.
وی در ادامه به شاخص های توسعه آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت : برای اصلاح شاخص های توسعه استان به ردیف ویژه ای نیازمندیم.
وی زیر ساخت های آموزش و پرورش را یکی از شاخص های توسعه عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه در هفته دولت شاهد افتتاح چندین کلاس درس و مدارس شبانه روزی در مناطق محروم بودیم ولی با این وجود هنوز پنج هزار کلاس درس برای استان نیاز است که در مناطق محروم شهری و روستایی ایجاد شود.
استاندار آذربایجان غربی پوشش سواد آموزی را در استان ضعیف ارزیابی کرد و گفت: برای باسواد کردن فرزندان خانواده های محروم احداث مدارس شبانه روزی ضروری است.
سعادت افزود: کمبود یکهزار و 500 تخت بیمارستانی از دیگر مشکلات آذربایجان غربی است که باید حل شود.
وی به پوشش گازی روستاهای استان اشاره کرد و ادامه داد: در آغاز به کار دولت یازدهم تنها 34 درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند بودند که این رقم در هفته دولت سال جاری به 51 درصد رسید و تا پایان سال 96 نیز به 71 درصد می رسد.
وی با بیان اینکه اصلاح نرخ بانکی از اولویت هایی است که تحقق آن موجب تسهیل در کار گردشگران می شود، اظهارکرد: نرخ بهره بانکی از پنج درصد به 18 درصد رسیده است که تلاش می شود این نرخ از 18 درصد به چهار درصد برسد.
به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر با حضور استاندار آذربایجان غربی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مقامات و مسئولان استانی در حسینیه علی ابن موسی الرضا (ع) ارومیه برگزار شد.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.