احد یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم شهرداری ارومیه مدت یک ماه است که تمرین های خود را آغاز کرده و تمام تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهراین شهر، حل مسائل و مشکلات تیم در زمان معین است.
وی ادامه داد: 20 درصد از حق الزحمه مربی خارجی فصل قبل این تیم پرداخت شده اما اختلاف وی با این سازمان هنوز در فدراسیون جهانی والیبال /FIVB/ در دست بررسی است؛ به گفته وی آخرین توضیحات مربی برای این فدراسیون قانع کننده نبوده است و نتیجه نهایی پس از بررسی مدارک تیم شهرداری ارومیه در 10 شهریور سال جاری اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه حدود 88 درصد بازیکنان این فصل تیم شهرداری ارومیه بومی هستند، گفت: 14 نفر از 16 بازیکن این تیم در فصل جدید، بومی این استان هستند و فقط 2 بازیکن غیربومی جذب شده که نشان دهنده ظرفیت بالای ورزشکاران پایتخت والیبال کشور است.
وی با تاکید بر اینکه بودجه تیم داری باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در سال جاری حدود 50 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: امسال 60 میلیارد ریال برای تیم داری در چهار رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال و هندبال و 60 میلیارد ریال دیگر نیز برای توسعه زیرساخت های باشگاه تخصیص یافته است.
به گفته وی این سازمان از جذب حامی برای تیم والیبال شهرداری ارومیه حمایت می کند و حاضر است تا تیم را رایگان در اختیار آن حامی قرار دهد و خود نیز مشتاقانه از تیم پشتیبانی کند.
وی با بیان اینکه هدف از تیم داری ایجاد شور و نشاط اجتماعی است، افزود: تیم داری و تربیت ورزشکار یک وظیفه برای شهرداری به شمار نمی رود ولی شهرداری ارومیه این کار را مشتاقانه برای توسعه رشته ورزشی والیبال در بین جوانان انجام می دهد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه اظهار کرد: این باشگاه 17 تیم را در چهار رشته ورزشی در لیگ های برتر، دسته یک و دسته 2 هدایت می کند و در مجموع 400 ورزشکار در این باشگاه مشغول به فعالیت و افتخارآفرینی در میدان های ورزشی هستند.
وی با انتقاد از برخی مسئولان ورزشی این استان که در مورد ناکارآمدی مدیران شهرداری و عقب ماندگی این تیم اظهار نظر کرده اند، افزود: تیم والیبال شهرداری ارومیه در چهار دوره اخیر لیگ برتر والیبال همواره بر روی سکو ایستاده است و مردم باید در مورد کارآمدی مدیران این تیم قضاوت کنند.
وی ادامه داد: غایت ما خدمت به مردم و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های اجتماعی است و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از اهداف اصلی تیم داری در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه اظهار کرد: اولویت توسعه زیرساخت های باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، احداث 10 سالن ورزشی چند منظوره با مساحت 500 تا یکهزار مترمربع است.
وی ادامه داد: راه اندازی این سالن های چند منظوره ورزشی یک برنامه سه تا پنج ساله بوده که مطالعات آن نیز آغاز شده است.
یوسفی بیان کرد: همگانی کردن ورزش در جامعه و به خصوص در مناطق کم برخوردار و استفاده از ظرفیت های جوانان و ورزشکاران از مهمترین اهداف راه اندازی این سالن های چند منظوره به شمار می رود.
به گزارش ایرنا تیم شهرداری ارومیه در مسابقات لیگ برتر والیبال سال 1395 با وجود مشکلات فراوان رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد.
برخی از ستاره های والیبال کشور چون سعید معروف/کاپیتان تیم ملی/ از تیم های ارومیه به میدان های ملی راه یافته اند و این شهر به عنوان پایتخت والیبال آسیا مطرح است.
شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران، ملی پوشان زیادی تقدیم تیم های ملی کرده است و یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست و میرسعید معروف سه کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از دهه های 1340 تا 1390هستند.
شهر ارومیه با 60 سال قدمت در رشته والیبال و داشتن بیش از 20 مربی بین المللی سابقه درخشانی در والیبال کشور دارد.
تماشاگران والیبال ارومیه از هر قشری در سالن برگزاری مسابقه ها حضور می یابند و اغلب آنان والیبال را خوب می فهمند و همچون یک کارشناس این رشته را تحلیل و تفسیر می کنند.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.