به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی در آیین آغاز به کار این مرکز تخصصی با تبریک روز پزشک به پزشکان استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید بسترها و زمینه های لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان فراهم کند که بهره بردن از تجربه های موسسان این مرکز تخصصی می تواند در راستای جلب و جذب سرمایه های بخش خصوصی مثمر ثمر باشد.
قربانعلی سعادت افزود: باید از سرمایه گذاری پزشکان در ایجاد اماکن درمانی برای درمان بیماران قدردانی کرد.
وی اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی در اولویت و اهداف برنامه های دولت قرار دارد و ما از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت ویژه می کنیم.
وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی پزشکان بسیار حاذق و متخصصی فعالیت می کنند که مردم برای درمان از ظرفیت این پزشکان بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، مرکز جراحی اروم بینا در قالب عنوان مرکز جراحی آفتاب ارومیه با حضور استاندار و مسولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افتتاح شد.
این مرکز در پنج هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث شده است.
این مرکز مجهز به یک باب اتاق عمل و 30 تخت بستری است.
درمانگاه تخصصی چشم، لیزیک، تصویربرداری چشم و جراحی اعصاب زنان، ارولوژی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، آزمایشگاه و جراحی عمومی از جمله بخش های مختلف این مرکز است.
در ایران، اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌است.
در کشورهای دیگر، روزهای دیگری، با توجه به رویدادهای محلی برای این مناسبت در نظرگرفته شده‌ است.
ابوعلی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی که در جهان غرب به نام(Avicenna) و با لقب 'امیر پزشکان' شناخته شده است، در ۳۷۰ قمری (۱ شهریور ۳۵۹) در شهر بخارا به دنیا آمد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.