معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 560 میلیون دلار سهم آذبایجان غربی برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی نادر صفرزاده صبح امروز در جلسه بررسی پروژه های سرمایه گذاری خارجی در استان اظهار کرد: از 15 میلیارد دلار سهم کل کشور برای جذب سرمایه گذاری خارجی سهم استان آذربایجان غربی 560 میلیون دلار می باشد.

وی افزود: این میزان از سرمایه گذاری مقدار پایه بوده و استان آذربایجان غربی توانایی و پتانسیل بیشتری از این مقدار را داراست.

صفرزاده در خصوص سرمایه گذاری شرکت خارجی در استان بیان کرد: اولویت برای سرمایه گذاری در شرکت ایرانی بوده که در خارج از کشور فعالیت می کنند چرا که این شرکت ها سرمایه داخل کشور را به ایران باز می گردانند.

وی در خصوص پروژه هایی که در جهت این سرمایه گذاری ها در استان صورت می گیرد خاطر نشان کرد: پروژه پتروشیمی پردیس آذربایجان که در منطقه آزاد ماکو تا اواخر شهریور ماه کلنگ زنی می شود به تنهایی 7/1 میلیارد دلار سرمایه گذاری در استان می شود که حدود 3 برابر ظرفیت سرمایه گذاری پیش بینی شده برای استان است.

وی ادامه داد: سهم کشور ایران ازجذب سرمایه گذاری خارجی پایین بوده و سهم استان به نسبت کشور نیز پایین تر می باشد بنابراین باید زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در استان فراهم شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.