اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سردار اصانلو فرمانده مرزبانی کشور و جمعی از مسئولین ارشد استانی و منطقه ای صبح امروز در بدو ورود به شهرستان ماکو از طرح های گمرک بازرگان و همچنین از نوار مرزی منطقه بورالان ماکو بازدید کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اهداف و برنامه های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در سفر به شهرستان ماکو افزود: در چهارچوب وظیفه نظارتی این کمیسیون با اولویت استان های مرزی، از شهرستان ماکو بازدید کرد.

علاءالدین با تاکید بر نقش کلیدی و اساسی نیروهای مرزبانی این شهرستان در جلوگیری از ورود نیروهای ضد انقلاب به این منطقه گفت: نیروهای نظامی و انتظامی در پوشش این مناطق با تسلط بیشتر عرض اندام نموده اند.

وی بر روابط سیاسی کشورهای همسایه با ایران اشاره و تصریح کرد: بین کشورهای همسایه با ایران روابط سیاسی و دیپلماسی خوبی برقرار میباشد ولی این بدین معنا نیست که اجازه دهیم ضد انقلاب های فعال در آن کشور منافع ایران را خدشه دار نمایند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تقدیر از زحمات نیروهای مرزبانی اطلاعاتی و سپاه ماکو تصریح کرد: شناسایی روزنه های نفوذ دشمن توسط نیروهای مرزبانی اطلاعاتی و سپاه ماکو میتواند با امکانات متناسب انسداد مرزی را شکل بدهند و ایمنی بیشتری را برای نقاط عمقی کشور ایجاد کند.

وی بر ضعیف بودن وضعیت و امکانات موجود در گمرک مرزی بازرگان اشاره کرد و گفت: انتظارات ما از وضعیت کنونی بزرگترین مرز زمینی کشور بسیار بیشتر بود ولی شاهد آن بودیم که عملکرد این گمرک بسیار ضعیف میباشد و گمرک بازرگان نیازمند تحول اساسی است.

بروجردی با تاکید بر انتقال و گزارش آخرین وضعیت گمرک بازرگان به مسئولین ذیربط گمرکی و پایانه مرزی اظهار کرد: با تخصصی کردن کاربران گمرک و ایجاد فضایی برای آسان شدن ترخیص کاران میتواند گمرک بازرگان در شان ملی باشد.

وی قاچاق کالا را یک عامل اصلی و ضارب اقتصاد دانست و افزود: امروز روزنه های اصلی قاچاق از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت می گیرد که رسیدگی جدی مسئولان گمرکات را می طلبد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا زمانی که جلو این ولنگاری داد و ستد را خارج از روابط  قانونی نگیریم، به صنایع داخلی و تولید ملی خود کمکی نخواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.