حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بزرگداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در پنجم مرداد سال 1367، از این عملیات به عنوان برگ زرینی از ایثار و شهامت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نام برد و اظهار کرد: جانفشانی های رزمندگان و وحدت مردم در دفاع از کیان اسلامی برای همیشه در ذهن ملت ایران جاودان خواهد ماند.
وی گفت: دشمن بعثی عراق با هدف نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی، وارد خاک کشورمان شد که با گذشت، ایثار و شهادت طلبی رزمندگان اسلام، این هدف شوم آنان نقش برآب شد.
امام جمعه سرپل ذهاب بیان کرد: رزمندگان اسلام با گذشت از جان و مال خود، اوج غیرت و شجاعت بزرگ ایران را در هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه در عملیات غرورآفرین مرصاد به نمایش گذاشتند.
حجت الاسلام فاطمی نسب اضافه کرد که رزمندگان غیور و دلاور با پشتیبانی مردم، هوانیروز و نیروی هوایی در عملیات غرورآفرین مرصاد، آخرین افتخار خود را در دفاع از آب و خاک مهین اسلامی به عنوان یک برگ زرین همیشه در تاریخ ثبت و ضبط کردند.
نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد، با بیان این که عملیات مرصاد توطئه ای دیگر از دشمنان انقلاب بود که با بصیرت امام و شهدا خنثی شد، گفت: ایثار و رشادت رزمندگان ضربه مهلکی بر منافقان کوردل وارد کرد که برای همیشه فراموش نخواهد شد.
فرهاد تجری افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با زیاده خواهی های خود، با تجهیز منافقان کوردل توطئه ای طراحی کردند و به خیال خود پس از سه روز استان کرمانشاه را می توانند تصاحب کنند اما در این میان جوانان غیور و زنان و مردان دلیر در کنار رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد مانع از پیشروی دشمن شدند.
نائب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان ایران، جنگ تحمیلی را درست زمانی آغاز کردند که انقلاب اسلامی نوپا بود اما این توطئه استکبار با همت فرماندهان دلیر، ایثارگری های رزمندگان اسلام و وحدت اقشار مختلف مردم با شکست مواجه شد.
تجری ، افزود: منافقان همواره در نقش سربازان نفوذی مستکبران و دشمنان انقلاب اسلامی بوده اند اما ملت ایران همواره با بصیرت در مسیر انقلاب گام برداشته و توطئه های آنان را خنثی کرده اند.
پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران به منظور آتش بس و پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق ، منافقان در روز دوشنبه سوم مرداد 1367 ساعت 16 از مرز خسروی وارد خاک ایران شدند و پس از عبور از شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو و اسلام آباد غرب به سمت شهر کرمانشاه پیشروی کردند.
در این شرایط عملیات مرصاد به منظور مقابله ، انهدام ، تعقیب و تنبیه منافقین طرح ریزی و در تاریخ پنجم مرداد 1367 به مرحله اجرا درآمد.
در عملیات مرصاد نزدیک به هزار و 523 تن از افراد این گروه تروریستی کشته ، 2 هزار و 300 تن زخمی و 305 تن از آنان نیز دستگیر شدند.
با تغییر اوضاع به زیان عراق و فشارهای کشورهای منطقه و فرا منطقه ای بر رژیم بعث عراق، این کشور در تاریخ 15 مرداد 1367 در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد به طور رسمی آتش‌بس را پذیرفت و در نتیجه با هماهنگی دبیرکل سازمان ملل متحد ، زمان آتش ‌بس رسمی بین 2 کشور ایران و عراق 29 مرداد 1367 تعیین شد و جنگ ایران و عراق پس از گذشت هشت سال از تجاوز رژیم بعثی به خاک کشورمان پایان یافت.
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7399/3012/3033 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.