'علی اکبری' روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع شهرستان سردشت اظهار کرد: برای ایجاد رونق در حوزه تولید و صنعت، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تصویب و ابلاغ شده و متعاقب با آن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است تا برای احصاء مشکلات و بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای رفع آنها اقدام کند.
وی افزود: امسال بر اساس مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مقرر شده در کل کشور تسهیلاتی به مبلغ 200 هزار میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد و افزایش ظرفیت تولید 10 هزار واحد راکد و نیمه فعال، تکمیل و راه اندازی 6 هزار طرح سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی پرداخت شود.
اکبری بیان کرد: سهم آذربایجان غربی از این تسهیلات احیای مجدد و افزایش ظرفیت تولید، 300 واحد راکد ونیمه فعال، تکمیل 180 طرح سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و بازسازی و نوسازی 150 واحد تولیدی است.
وی همچنین صدور مجوزهای صنعتی و نظارت بر اجرای طرح ها، فعالیت واحدهای تولیدی و رفع مشکلات صنایع را از وظایف حوزه صنعت در سازمان عنوان کرد و گفت: برای تسهیل در ارائه خدمات و انجام وظایف تمهیداتی فراهم شده تا خدمات به بصورت سیستمی ارائه شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نباشد.
وی اظهار کرد: فعالان اقتصادی می توانند برای دریافت تسهیلات به سایت http://behinyab.ir مراجعه و درخواست های خود ثبت کنند تا در مراحل بعد و پس از احراز نیازهای واحدهای تولیدی و بررسی توجیه مالی، فنی و اقتصادی به آنها رسیدگی شود.
**پی گیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از مهمترین مطالبات سردشت است**
فرماندار سردشت هم در این جلسه اظهار کرد: مشکلات واحد های صنعتی و تولیدی در این شهرستان بسیار جدی است و پی گیری آن با توجه به وضع رکود شهرک صنعتی یکی از مهمترین مطالبات شهرستان است.
نژاد جهانی افزود: مشکلات موجود دلایل متعددی دارد که برخی به علت مسائل کلان ملی و بین المللی اتفاق افتاده و یکسری هم نتیجه قرائت های تفسیری و عملکردهای خرد مسئولین است.
وی بیان کرد: پاره ای از مشکلات واحد های صنعتی و تولیدی مربوط به سامانه بانکی و پرداخت تسهیلات به علت محدودیت اختیارات بانک ها در شهرستان است که باید در سطح استان پیگیری شود.
جهانی نحوه ارزش گذاری وثیقه ها توسط بانک را از دیگر مشکلات سرمایه گذاران خواند و گفت: ارزش وثیقه های که در سال های قبل سرمایه گذاران و صنعتگران گرو گذاشتند اگر به روز و با قیمت فعلی محاسبه شود بسیاری از مشکلات را رفع می کند.
وی ادامه داد: بانک ها برای پرداخت تسهیلات وثیقه های مربوط به محل طرح را قبول نمی کنند و این مورد هم نیاز به پی گیری و اصلاح فرا شهرستانی دارد.
وی با تاکید بر ارتقای دانش و مهارت سرمایه گذاران گفت: نبود مهارت کافی و آشنا نبودن سرمایه گذاران با ظرفیت های قانونی و فنی یکی دیگر از موارد چالشی و مسئله ساز بوده که در رکود واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیر داشته است.
وی در رابطه با قوانین و دستورالعمل های سرمایه گذاری گفت: قوانین و دستورالعمل ها با ظرفیت های منطقه منطبق نیستند و باید برای پویایی اقتصاد و در شرایطی که می توان با مدل بومی ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرد تا حدی در اعمال قوانین تسهیل گری کرد.
در شهرستان سردشت 54 پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد که 27 واحد غیر فعال و 27 واحد فعال یا نیمه فعال هستند.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.