فریدون سید مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور برگ هدایت تحصیلی بر اساس نتایج امتحانات در سه پایه هفتم، هشتم و نهم انجام می شود و خانواده ها براساس هدایت تحصیلی انجام شده می توانند اقدام به ثبت نام فرزند خود کنند.
وی بیان کرد: عده ای از دانش آموزان که موفق به کسب امتیازهای بیشتر شده اند در ردیف گروه الف و در رشته های هدایت شده ثبت نام می شوند و عده ای که شامل گروه الف نیستند می توانند از نهم مرداد ماه به مدارس جهت ثبت نام مراجعه کنند.
وی بیان کرد: آن عده از دانش آموزان که نمی توانند در برخی از رشته ها ثبت نام کنند برای تعیین سطح و امتحان مجدد در شهریور ماه به مدارس مراجعه کرده و در صورت قبولی می توانند در رشته های دلخواه ثبت نام کنند.
سید مصطفوی با اشاره به قبولی 32 درصدی دانش آموزان استان در کنکور پارسال اضافه کرد: سال گذشته از کل دانش آموزان مقطع متوسطه آذربایجان غربی 10.53 درصد در رشته ریاضی، 54.56 درصد در رشته تجربی و 34.76 درصد در رشته های علوم انسانی تحصیل می کردند.
وی با اشاره به اینکه اغلب پشت کنکوری ها از رشته تجربی هستند، بیان کرد: از این تعداد 62 درصد دانش آموزان رشته ریاضی و 23 درصد دانش آموزان رشته علوم تجربی و 60 درصد دانش آموزان رشته علوم انسانی در کنکور سراسری پذیرفته شدند.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با کمبود پنج هزار کلاس درس و تراکم بالای فضای کلاسی مواجه است، گفت: با وجود تمام مشکلات موجود هیچ دانش آموزی بدون مدرسه و کلاس در استان نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای چهار هزار و 869 مدرسه با 552 هزار دانش آموز است.
ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم از جمله مسائلی است که در یکسال گذشته موجب چالشهایی در مدارس و خانواده ها شده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.