شهلا بیات عصر روز جمعه در آیین ویژه ای با حضور خیرین عرصه سلامت، پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: ساخت بیمارستان، درمانگاه، اورژانس های پیش بیمارستانی، خانه های بهداشت، خرید تجهیزات و کمک به بیماران صعب العلاج از موارد هزینه کرد این کمک ها بوده است.
وی کمبودهای حوزه سلامت در کشور را بسیار زیاد عنوان کرد و ادامه داد: این کمبودها باید با همراهی دولت، بخش خصوصی، سازمان های فعال در حوزه سلامت و خیرین این عرصه رفع شود که کمک خیرین در این خصوص بسیار اثرگذار است.
وی اضافه کرد: در حوزه سلامت به ازای هر هزارنفر 1.7 تخت بیمارستانی در کشور داریم که این رقم باید دست کم به سه تخت به ازای هر هزار نفر برسد.
وی اظهار کرد: با این ارقام بیش از 105 هزار تخت برای رسیدن به استانداردهای درمانی در کشور نیاز است که خیرین در این خصوص می توانند کارساز باشند.
رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: علاوه بر آن نیمی از 135 هزار تخت بیمارستانی موجود در کشور فرسوده است و باید به سمت نوسازی این بخش نیز حرکت کرد.
بیات با اشاره به فعالیت شورای زنان مشارکت های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور از سال 93 در کشور گفت: راه اندازی این شورا می تواند در پاسخگویی به نیازهای درمانی بانوان تاثیرگذار باشد و ظرفیت های مالی این قشر برای کمک به بانوان هزینه شود.
وی افزود: این آیین برای کمک به احداث بیمارستان بانوان ارومیه جمع شده که یکی از نیازهای زنان استان محسوب می شود و باید بانوان برای کمک به احداث آن پیشرو باشند.
به گزارش ایرنا، پس از این آیین مدیرکل سلامت مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت کشور به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از مراکز درمانی ارومیه نظیر بیمارستان در حال ساخت تخصصی و فوق تخصصی بانوان ارومیه، طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر و آزمایشگاه مرجع بازدید کرد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.