قربانعلی سعادت شامگاه چهارشنبه در اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ارومیه برگزار شد، افزود: یکی از مشکلات جدی در کشور و آذربایجان غربی، وضعیت شهرداری هاست و اگر می خواهیم ساخت و ساز در کشور ساماندهی شود باید وضع درآمدی شهرداری ها بهبود یابد.
وی اظهار کرد: شهر ایمن وآرام که با ساختارهای محلی و ملی سازگار باشد، در شهرداری ها تعقیب نمی شود و همه برنامه ریزی ها تحت الشعاع درآمد پایین مدیران شهری است.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با مشکل مهاجرت روبرو بوده و این امر باعث حاشیه نشینی شده که این امر مشکلات زیادی را در راستای توسعه شهرهای استان ایجاد کرده است.
استاندار آذربایجان غربی یکی دیگر از دغدغه های موجود در استان را ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دانست و ادامه داد: باید برای نیروهای تحصیل کرده کشورمان اشتغال ایجاد کنیم و این یک ضرورت اساسی است که در این راستا نگاه ویژه به ظرفیت نهادهای خصوصی و تخصصی امری ضروری به نظر می رسد.
وی استفاده از ظرفیت نظام های مهندسی در بخش های مختلف را زمینه ساز کوچک کردن دولت برشمرد و افزود: دولت حجیم کارآمدی چندانی ندارد و واگذاری کارها به سازمان های تخصصی می تواند زمینه تعالی و پیشرفت کشور را فراهم کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این اجلاس با اشاره به اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف گفت: در حوزه ارتباطات ریلی، هوایی و جاده ای در دولت یازدهم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
هادی بهادری افزود: شهرسازی خوب باعث کاهش ترافیک، عدم وجود حاشیه نشینی و ارتقای فرهنگ عمومی می شود و در این راستا همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان ضرورت دارد.
وی ساختار آموزشی و نگاه به حرفه مهندسی را در کشور نامناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: در ایران به ازای هر تکنسین 35 نفر مهندس داریم که این روند عکس آمار کشورهای پیشرفته است.
وی بیان کرد: این در حالی است که در کشور آلمان به ازای هر 25 تکنسین یک مهندس وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع مسکن باید تدوین شود، اظهار کرد: دربخش مسکن باید این طرح با توجه به سیاست دهک های مختلف جامعه نوشته شود.
به گزارش ایرنا، بیستمین اجلاس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور 600 عضو هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان امروز آغاز در ارومیه به کار کرد و فردا /جمعه/ به کار خود پایان می دهد.
این اجلاس با هدف بررسی عملکرد سازمان های نظام مهندسی کشور و مشکلات موجود و تصویب خط مشی عمومی نظام مهندسی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، معاونان عمرانی استانداری های سراسر کشور، مدیران کل راه و شهرسازی و شهرداران مراکز برخی استان ها و اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی استان ها در حال برگزاری است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.