سیدمحمد صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اطلس در موضوعات بررسی جامعه اقوام آذربایجان، پیشینه همزیستی پیروان ادیان و مذاهب در آذربایجان، مردم شناسی و تعامل قومیتی در طول تاریخ آذربایجان تدوین می شود.
به گفته وی بررسی جایگاه حقوق شهروندی از منظر ادیان و اقوام آذربایجان، بررسی جایگاه ادیان و اقوام در تحکیم وحدت ملی ، نقش متقابل اقوام آذربایجان حکومتهای دینی بویژه انقلاب اسلامی ایران از دیگر موضوعات مهم پژوهشی جهت چاپ در این اطلس است.
وی همچنین با اشاره به اهداف راه اندازی مرکز مطالعات ادیان و اقوام آذربایجان، اظهار کرد: مطالعه در خصوص تعامل اقوام و ادیان منطقه و نقش آنان در همگرایی و همدلی و ترسیم چشم انداز تحولات فرهنگی، تاریخی و اجتماعی و ارایه راهکارهای علمی به دستگاه های اجرایی از جمله اهداف مهم این مرکز به شمار می رود.
وی با اشاره به نقش پژوهش در ایجاد صلح در جامعه، بیان کرد: پژوهشگران و علما نقش بسیار موثری را در حفظ آرامش جامعه و ایجاد صلح در بین قشرهای مختلف را بر عهده دارند و می توانند با تقویت همگرایی، همدلی ملی را در جامعه گسترش دهند.
به گزارش ایرنا مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه در بهار سال 95 شمسی با هدف تقویت تعامل و همبستگی اقوام و ادیان در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.
پژوهش در حوزه های مختلف فرهنگی، ادبی، تاریخی، دینی و اجتماعی آذربایجان و همچنین مطالعه در خصوص تعامل ادیان و اقوام منطقه و نقش آنها در تحکیم وحدت از جمله اهداف کلان راه اندازی این مرکز است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.