به گزارش ایرنا جواد زاهدی روز شنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره افزود: دومین جشنواره ملی ' جامعه + من' از سال 95 فراخوان خود را در سه بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان منتشر کرد و امروز 18 تیر سال 96 شمسی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
وی با اشاره به موضوعات این جشنواره، اظهار کرد: صبر، مدارا، بردباری اجتماعی، عفو و گذشت، تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از خشم، اعتیاد و رعایت حقوق شهروندی از موضوعات این جشنواره بوده است.
وی ادامه داد: برای نهادینه کردن بسیاری از پدیده های اجتماعی از جمله عفو و گذشت باید فعالیت های فرهنگی را از بخش کودکان شروع کنیم زیرا کودکان آینده سازان این مملکت هستند.
مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: عفو و گذشت تاثیر بسیاری را در ایجاد صلح در جامعه دارد و باید این مولفه ها را در جامعه رواج دهیم.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هنر زمینه ساز توسعه فرهنگ آشنایی با آسیب های اجتماعی در جامعه است و ما هم در تلاش هستیم تا با استفاده از ابزار هنر مفاهیم ارزشمند پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در جامعه گسترش دهیم.
پرویز علیزاده، ادامه داد: اثر هنر به گونه ای است که وقتی همراه با مفهومی به بیننده القا می شود، در ذهن و جسم فرد رخنه می کند و امکان فراموشی آن مفهوم وجود ندارد و این خود یکی از عوامل جلوگیری از وقوع جرم در جامعه است.
وی افزود: خشونت از مهمترین آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی بوده و بیشترین جرائم این استان را به خود اختصاص داده است و همگی از خانواده و اخلاق خانواده نشات می گیرد.
وی اظهار کرد: خانواده مامن عواطف و احساسات تمامی کودکان و نوجوانان و به نوعی تمامی انسان‌هاست که بر ذهن و روان کودک تاثیر می گذارد و ما نیز باید این فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی را با هنر به درون خانواده ها بکشیم.
علیزاده بیان کرد: اگر خانواده ها ارزش ها و اصول جامعه و قوانین و هنجارها را به درستی آموزش ببینند و آن را به طور صحیح به فرزندانشان منتقل کنند، شاهد جامعه بدون جرم خواهیم بود.
به گزارش ایرنا در پایان این جشنواره از 40 نفر از مربیان، داوران و شرکت کنندگان کودک، نوجوان و بزرگسال این جشنواره تجلیل شد.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.