مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 170 عنوان کتاب در استان چاپ شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی صبح امروز حجت الاسلام محمدباقر کریمی در بین اعضای انجمن کتابخانه های عمومی استان، بابیان اینکه سال گذشته  مجوز206  عنوان کتاب برای اذربایجان غربی صادر شد افزود: از این تعداد 170 عنوان کتاب در موضوعات مختلف در استان به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: روند چاپ کتاب در استان روبه رشد است و در دولت تدبیر و امید با وجود افزایش دقت در فرآیند صدور اصلاحیه ها، روند ممیزی کتاب به سهولت انجام می شود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه در استان در3 بخش  زبان کردی، ترکی و فارسی کتاب چاپ می شود تصریح کرد: 870 نویسنده و مولف در بانک اطلاعات مولفین استان شناسایی و اسامی 158 نفر در سیستم اطلاعاتی خانه کتاب استان ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی پایتخت کتاب و روستاهای دوست دار کتاب تصریح کرد: سال گذشته روستاهای استان در جشنواره مذکور شرکت کرده و آذربایجان غربی جز 10استان برترکشور در این جشنواره  انتخاب شد.

در ادامه جلسه علی فیروز مدیرکل نهاد کتابخانه های آذربایجان غربی تعداد کتابخانه های فعال استان را 67 باب و کتابخانه های مشارکتی را 45 باب عنوان کرد و گفت: استقرار کتابخانه های سیار با کاهش هزینه و افزایش بهره وری در ایجاد بستر مناسب برای گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر است.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته انجمن نهادهای کتابخانه عمومی استان درخصوص احداث 25 کتابخانه عمومی در استان گفت: ساختمانهای این کتابخانه ها شناسایی شده که محور اصلی این کتابخانه ها بر فعالیت در حوزه کتاب کودک است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های آذربایجان غربی تصریح کرد: برای احداث این 25 کتابخانه در پارکهای استان نیازمند تزریق اعتبار هستیم.

وی با اشاره به تعداد کتابخانه های منتخب هر شهر استان افزود: ارومیه 5 باب کتابخانه،خوی، میاندوآب و مهاباد 2 باب و مابقی شهرها یک باب کتابخانه برای احداث در نظر گرفته شده است.

فیروز اشاره به وجود کتابخانه های فرسوده و قدیمی در آذربایجان غربی اظهار کرد: در استان 4 کتابخانه فرسوده در شهرهای ارومیه،سرو، میاندوآب و سردشت نیازمند تخریب و نوسازی هستند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.