جعفرصادق اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انجمن تحقیق و توسعه در آذربایجان غربی تشکیل شده است، افزود: این استان رتبه نخست را در صدور مجوزهای تحقیق و توسعه در کشور داراست. .
وی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازمندی‌های مختلف طرح‌های پسا دکتری صنعتی گفت: ارائه 14 پروپوزال توسط اساتید دانشگاه سراسری و صنعتی برای انعقاد قرارداد با واحدها، تشکیل دفاتر کارآفرینی تخصصی در دانشگاه‌ها، تقویت واحدهای تحقیق و توسعه، انعقاد هفت قرارداد تحقیقاتی بین دانشگاه صنعتی و ارومیه و واحدهای صنعتی استان به منظور اجرای بند 'س' ماده 31 قانون رفع موانع تولید از جمله اقدامات سازمان صنعت و معدن در این رابطه است.
وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در زمینه بهره ‌وری افزود: در این رابطه نیز ضمن راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه به منظور ارتقاء فرهنگ و دانش از ظرفیت شرکت های خدماتی، فنی و مهندسی استان به منظور ارائه خدمات بهره ‌وری به واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استفاده شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: ارائه مشوق‌های مالیاتی، تبلیغات بدون هزینه در صدا و سیما، حضور با تخفیف ویژه در نمایشگاه‌ها و معرفی واحدهای برتر برای دریافت جوایز کیفیت و بهره‌وری از جمله مشوق ها مهم برای واحدهای صنعتی و معدنی بهره ور بوده است.
اسکندری از فعال‌سازی انجمن تحقیق و توسعه در استان خبر داد افزود: حمایت از راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی و اختصاصی بهره‌ وری برای تدوین شاخص‌ه های بهره ‌وری در بخش‌های مربوطه، افزایش نقش دانشگاه‌های استان و افزایش تقاضا برای دریافت خدمات بهره‌وری با بهره‌گیری از مواد قانونی رفع موانع تولید از سایر اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده است.
به گزارش ایرنا انعقاد تفاهم‌نامه مابین سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و دانشگاه‌های استان و برگزاری تورهای علمی و صنعتی هیئت علمی دانشگاه‌های سراسری و صنعتی ارومیه از برنامه های این سازمان برای توسعه واحدهای بهره ور است.
همچنین ارتباط مستمر با سازمان ملی بهره‌ وری و استفاده از تجارب موفق در زمینه بهره‌وری بخش های تولیدی در این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.
3072/6009
** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.