بهروز اسودی دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: واحدهای صنعتی سمنان دچار مشکلات درون و برون ساختاری هستند.
وی کمبود نقدینگی، مطالبات کارگری و بدهی معوق را از مهمترین مشکلات درون ساختاری واحدهای تولیدی استان سمنان دانست و گفت: از مجموع واحد های صنعتی استان، 66 درصد مشکل کمبود نقدینگی، 63.6 درصد دچار مشکلاتی از قبیل مطالبات کارگری و 59 درصد نیز دارای بدهی معوق هستند.
اسودی ادامه داد: نیازبه اصلاح ساختار اقتصادی، سوءمدیریت، بالابودن هزینه‌های تولید و انباشت محصول تولید شده از دیگر مشکلات درون ساختاری صنایع هستند.
وی همچنین به مشکلات برون ساختاری واحد‌های صنعتی و تولیدی استان سمنان اشاره کرد و گفت:28.7 درصد با مشکل رکودتولید و 25.75 درصد با مشکل تأمین نشدن مواداولیه از خارج کشور مواجه هستند.
اسودی ادامه‌داد: واردات بی‌رویه، نبود بازار ‌فروش و مشکلات بخش های صادرات و اداری از موانع رونق برون ساختاری صنایع سمنان است.
وی اضافه‌کرد : باوجود این که کارهای گسترده‌ای برای حل مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی استان انجام شده ، اما وضعیت واحدهای مورد بررسی بهبود نیافته و همچنان با چالش مواجه هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: در برخی از موارد حتی با پرداخت تسهیلات رونق تولید ، چالش‌ها و مشکلات هنوز وجود دارند.
وی گفت: بهره‌وری پایین، تداوم تاثیر تحریم‌ها ، عدم مدیریت اثر بخش و کارآمد دیگر مشکلات صنایع استان سمنان است .
صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تعهد دارد در سال 96 با پرداخت تسهیلات به 60 طرح معدنی و صنعتی چهار هزار و 200 شغل ایجاد کند.
7339/6167 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه نمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.