عباس صفری روز چهارشنبه در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان از سابقه درخشانی در زمینه قطعه سازی و تامین قطعات خودرویی برخوردار است.
به گفته وی در صورتی که زیرساخت های لازم از سوی مسئولان استانی و با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به صورت سرمایه گذاری مشترک فراهم شود، سایپا حتی آماده استقرار سایت خودروسازی یا توسعه قطعه سازی در این استان است.
صفری تصریح کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش داخلی سازی خودروهای تولیدی داخلی به بیش از 40 درصد است و در این زمینه از گذشته توانایی خوبی در آذربایجان غربی وجود داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد تا تحقق این مهم با حمایت سایپا و استقبال مسئولان استانی و محلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی بتواند به توسعه هرچه بیشتر منطقه و اشتغالزایی منجر شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به دلیل ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با چهار کشور همسایه و وجود منطقه آزاد ماکو می تواند محلی برای استقرار سایت های جدید تولید یا مونتاژ خودرو در کشور و صادرات این محصولات به بازارهای منطقه باشد و در این صورت به دلیل سهولت دسترسی و فاصله کمتر می تواند با هزینه های کمتری همراه باشد.
دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی از روز گذشته با حضور 60 شرکت تولیدکننده داخلی و بیش از 50 شرکت تولیدکننده خارجی از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین، ترکیه، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ... در محل پارک جنگلی ارومیه و با حضور مسئولان کشوری و استانی پذیرای علاقه مندان است.
این نمایشگاه چهار روزه در سه بخش خودروهای سبک، خودروهای سنگین و قطعات خودرویی و لوازم یدکی برپا شده و تا روز جمعه (16 تیرماه) از ساعت 17 تا 23 آماده بازدید علاقه مندان است.
اقتصام ** 3065 ** خبرنگار: محمد ملک دار ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.