به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی با حضور 60 شرکت تولیدکننده داخلی و بیش از 50 شرکت تولید کننده خارجی از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین، ترکیه، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ... در محل پارک جنگلی ارومیه و با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
این نمایشگاه چهار روزه در سه بخش خودروهای سبک، خودروهای سنگین، قطعات خودرویی و لوازم یدکی برپا شده است.
مسئول برگزاری نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: 90 شرکت تولید کننده قطعات خودرویی و لوازم یدکی و 20 خودروساز در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.
به گفته علیرضا عاجزی، شرکت سایپا به همراه زیرمجموعه خود از جمله پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل، مگاموتور، همچنین شرکت های نگین خودرو، مدیران خودرو، مجتمع ماموت و از بین خارجی ها نیز شرکت رنو و سیتروئن از فرانسه، چانگان چین و برخی دیگر از خودروسازان بین المللی حاضرند.
وی تصریح کرد: اهداف اصلی و کلان برگزاری این نمایشگاه، معرفی آخرین دستاوردهای صنعت خودروسازی کشور، ایجاد فضای رقابت بیشتر بین تولیدکنندگان و معرفی محصولات جدید با رویکرد اشتغالزایی است.
عاجزی افزود: نمایشگاه امسال با رشد 30 درصدی متراژ واگذاری فضا برای غرفه ها و همچنین حضور پر رنگ تر شرکت های داخلی و خارجی در فضایی به وسعت یکهزار و 500 مترمربع برگزار می شود.
مجری دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته بیش از 98 هزار نفر از نخستین دوره این نمایشگاه بازدید کردند و افزایش تعداد بازدیدکنندگان به بیش از یکصد هزار نفر در این دوره پیش بینی می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های ویژه آذربایجان غربی به خصوص ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با چهار کشور همسایه و وجود منطقه آزاد ماکو، بیان کرد: این استان می تواند محلی برای استقرار سایت های جدید تولید یا مونتاژ خودرو در کشور باشد.
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه چهار روزه از امروز تا روز جمعه (16 تیرماه) همه روزه از ساعت 17 تا 23 برای بازدید علاقه مندان آماده است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.