حسن صالحی عصر روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش صادرات سالانه به میزان 10 درصد جزو هدفگذاری های سازمان شیلات است و درصد افزایش آن به میزان یک میلیارد دلار تا سال 1404 هستیم.
وی بیان کرد: میزان واردات در بخش شیلات کشور کمتر از 30 درصد صادرات است و این میزان واردات اغلب در بخش نهادهای مورد نیاز است.
صالحی گفت: هم اکنون با تولید 23 هزار تن میگو رتبه اول منطقه متعلق به ایران است و با صادرات 15 هزار تن میگو در سال گذشته رکوردشکنی کردیم.
وی با بیان اینکه مراکز فرآوری ایران در لیست درجه یک صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا هستند، اضافه کرد: بیش از 20 مرکز مجوز صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا را به تازگی دریافت کردند.
وی با اشاره به جایگاه شیلات کشور در آبزی پروری اظهار کرد: ایران در منطقه آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه مقام اول را در این زمینه کسب کرده و در صید و صیادی میزان صید ایران از تمام کشورهای همسایه بیشتر است.
صالحی با اشاره به نقش برجام در توسعه صادرات شیلاتی اضافه کرد: در سال گذشته پس از سال ها خاویار ایرانی به آمریکا صادر شد و هم اکنون کمیته مشترک ایران و اتحادیه اروپا برای همکاری های متقابل بین 2 طرف در زمینه شیلات ایجاد شده است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه در کشور افزود: نروژ و فرانسه سرمایه گذاری مناسبی در ایران در بخش شیلات دارند.
صالحی گفت: امروزه لوله های قفس با تکنولوژی بالا در ایران با همکاری نروژ تولید و صادر می شود و صادرات خاویار ایران با کمک فرانسه افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا ایران سال گذشته یک میلیون و 70 تن انواع آبزیان در بخش شیلات کشور تولید کرده است و 220 هزار نفر در صنعت آبزی پروری و صید و صیادی در کشور اشتغال دارند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.