اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از شرکت عایق های الکتریکی پارس در زنجان افزود: در سال 92، دولت در شرایطی صنایع کشور را تحویل گرفت که گرد و غبار رکود و بی رونقی بر چهره آن نشسته بود و واحدهای صنعتی بیمار بودند و یکی پس از دیگری دچار رکود می شدند.
وی یادآورشد: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و در کنار اجرای طرح رونق، در حمایت از واحدهای تولیدی کشور، توانست جانی دوباره به صنعت ایران بدمد.
درویش امیری اظهار کرد: طی سال 95، 28 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و به مشکلات بیش از 650 واحد تولیدی رسیدگی شد.
استاندار زنجان گفت: به دبنال اجرای این برنامه از هشت هزار شغل متزلزل صیانت و برای بیش از 6 هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شد.
وی خاطر نشان کرد: حجم سرمایه گذاری صنعتی این استان در سال 92 به 25 هزار میلیارد ریال می رسید در حالی که در سال 95 این رقم به بیش از 53 میلیارد ریال افزایش یافت.
درویش امیری ادامه داد: با تمام این اقدامات و آمار مستند، برخی چشم ها و گوش های خود را می بندند و به خاطر منافع جناحی و سیاسی متوجه عمق این خدمات شایسته نمی شوند و همه را انکار می کنند.
استاندار زنجان گفت: هم اکنون 32 درصد اشتغال این استان مربوط به بخش صنعت است و 45 هزار نفر در این حوزه فعالیت می کنند و 6 طرح بزرگ صنعتی در دست اجرا قرار دارد که با بهره برداری از آنها تعداد شاغلان این حوزه به طور چشم گیری افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: در دولت یازدهم حجم سرمایه گذاری خارجی این استان به بیش از 600 میلیون دلار رسید و تعداد بسیاری با بهره برداری از شرکت های خارجی در زنجان، مشغول به کار شدند.
درویش امیری تاکید کرد: زنجان در میر تحولات اقتصادی و صنعتی گام های مستحکمی برداشته و دولت تدبیر و امید جایگاه خاص و ویژه ای در برنامه ششم توسعه برای این حوزه در نظر گرفته است.
بهره برداری از شرکت عایق های الکتریکی پارس برنامه پایانی سفر وزیر بود، واحد صنعتی که تمام تکنولوژی تولید انواع عایق های الکتریکی ترانسفورماتورها را با توانمندی مهندسان داخلی به دست آورده و حتی به دانشی بیش از آخرین فناوری های روز جهان با ابتکار طراحان ایرانی دست یافته است.
شرکت ایران ترانسفو برای خودداری از واردات انواع عایق های الکتریکی، اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی واحد صنعتی جدید عایق های الکتریکی پارس کرده است.
با بهره برداری از این شرکت برای 350 نفر اشتغال ایجاد و 300میلیارد ریال به حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان اضافه شد.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.