به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با موضوع اختصاص اعتبارات سال جاری به دستگاه های اجرایی مختلف برگزار شد، افزود: از جمله مهمترین نیازهای روستاهای استان با وجود تلاش قابل توجه در دولت تدبیر و امید، گازرسانی روستایی است که می توان آن را تاثیرگذارترین اقدام در حوزه خدمت رسانی و محرومیت زدایی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: از جمله شهرستان هایی که باید با نگاه ویژه ای در راستای گازرسانی روستایی در این منطقه تلاش کرد، سردشت است زیرا از 145 روستای این شهرستان تنها 6 روستا گازرسانی شده و این رقم، بسیار ناچیز است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن باید در راستای بهبود روزافزون وضعیت روستاها و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی روستاییان در شهرهای بزرگ، به موضوعات محرومیت زدایی نظیر آموزش و پرورش، آب آشامیدنی و طرح های هادی روستایی نگاه ویژه ای داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما ناگزیر هستیم تا عقب ماندگی های تاریخی آذربایجان غربی را در حوزه خدمت رسانی به ویژه در روستاها جبران کنیم و باید از اعتبارات اختصاصی در این خصوص بیشترین بهره را ببریم.
استاندار آذربایجان غربی تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی را از جمله دیگر اولویت های مهم در راستای توسعه استان برشمرد و بیان کرد: در نظر داریم تا با استفاده از اعتبارهای اختصاصی امسال، زیرساخت های این شهرک ها را به طور کامل به اتمام برسانیم تا زمینه سرمایه گذاری بیشتر در این شهرک ها فراهم شود.
سعادت همچنین از اختصاص 22 درصد بودجه امسال آذربایجان غربی به بخش حمل و نقل خبر داد و گفت: همچنین 14 درصد از این بودجه به فصل آموزش، 12.8 درصد به توسعه شهری، روستایی و عشایری و 9.6 درصد نیز به فصل آب و فاضلاب اختصاص یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به پیش بینی درآمد 10 هزار و 30 میلیارد ریالی برای استان در قانون بودجه امسال افزود: مجموع اعتبارات عمرانی سال جاری استان نیز 11 هزار و 370 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
ناصر حضرتی اضافه کرد: میزان درآمد پیش بینی شده آذربایجان غربی از چهار هزار و 410 میلیارد ریال در سال 92 به 10 هزار و 30 میلیارد ریال در سال 96 رسیده است.
وی اظهار کرد: سهم اعتبارات ابلاغی سال جاری آذربایجان غربی چهار و پنج صدم درصد کل اعتبارات ابلاغی کشور است که امیدواریم تخصیص قابل توجهی را نیز در این خصوص شاهد باشیم.
وی همچنین از نهایی شدن پرداخت بدهی 430 میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها خبر داد و بیان کرد: این امر می تواند ضمن کاهش بدهی ادارات، زمینه استفاده شهرداری های استان برای توسعه فعالیت های عمرانی را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه اعضای حاضر به بیان انتظارات خود از اعتبارات اختصاصی امسال آذربایجان غربی پرداختند.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.