سردار ناصر اصلانی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مراکز درمانی و کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد و نقده در حال ارائه خدمات به معتادان در حال ترک هستند و برای جلوگیری از تخلف این مراکز سالانه 160 مورد بازرسی از آن ها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی در عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یکی از استان های پیشتاز بوده به طوری که در سال گذشته 29 هزار و 552 کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به سال های گذشته با افزایش 96 درصدی روبرو بوده ایم.
وی اضافه کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر 92 باند قاچاق مواد در سال 95 متلاشی شده که در این راستا هشت هزار و 986 نفر دستگیر شده اند که با این آمار میزان کشفیات قاچاقچی نسبت به سال گذشته با رشد هشت درصدی روبرو بوده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به دستگیری هشت هزار و 30 معتاد بی خانمان و متجاهر در استان ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی ما رسیدگی به معتادان متجاهر است که در مراکز خاص نگهداری می شوند و این برنامه تا پایان سال جاری ادامه می یابد.
وی اظهار کرد: با این آمار در بخش شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر 108 درصد و در بخش کشف انواع قرص روان گردان 191 درصد نسبت به سال های گذشته افزایش داشتیم.
اصلانی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: بر خلاف بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به طور رسمی و با قدرت با قاچاق مواد مخدر مبارزه می کند.
وی ادامه داد: فعالیت ها و برنامه های گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از اول تا بیستم تیرماه اجرا می شود و اجرای طرح های پیشگیری و پاکسازی نقاط آلوده به صورت ویژه از اهم برنامه های اجرایی در این دهه است.
به گفته وی اجرای برنامه های متنوع آموزشی پیشگیری از مواد مخدر در ورزشگاه ها، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد، امحاء بیش از 2 تن مواد مخدر، دیدار با خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر، افتتاح مراکز درمانی، بازدید از مراکز ترک اعتیاد، اجرای تئاتر های خیابانی و تبلیغات محیطی از جمله مهمترین برنامه های گرامیداشت روز جهانی مبارزه بامواد مخدر هستند.
وی با اشاره به کسب رتبه بیست و دوم کشور در بخش شیوع شناسی بیان کرد: در سال 90 آذربایجان غربی در بخش شیوع شناسی در رتبه چهار کشوری بود و در حال حاضر با تلاش های نیروهای خدوم این نهاد توانسته آمار و عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد.
وی افزود: یکی از اصلی ترین معضلات گرفتاری در دام اعتیاد در جامعه امروز وجود دوست ناباب است و باید اصحاب رسانه با فعالیت خطیر اطلاع رسانی خود گام های موثری در حوزه پیشگیری و آگاه سازی بردارند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه حاضرین به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان به پنج نفر گواهی پایان دوره پیشگیری از آسیب های مواد مخدر از سوی این شورا اعطا شد.
8135/2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.