رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندوآب روز یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه یاد شده با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و ترویج فرهنگ قرآنی برپا شده است.
رضا شیخه اظهار کرد: در این نمایشگاه 15 هزار جلد کتاب در 2 هزار و 500 عنوان از ناشران در موضوع های مختلف عمومی، روانشناسی، تاریخی، مذهبی، ادبی، علوم اجتماعی و قرآنی و کمک درسی به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: این نمایشگاه به مدت 20 روز در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر در محل پارک معلم میاندواب برپا است.
شیخه اظهار کرد: کتاب های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف به فروش می رسند.
وی اظهار کرد: تلاش می‌شود برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در سطح شهرستان، در ایام مختلف نمایشگاه‌های کتاب برگزار شود و همواره مردم این شهرستان نیز استقبال خوبی از نمایشگاه های کتاب داشته اند.
به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب دارای هفت باب کتابخانه عمومی، 2 باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی مستقل است که 6 باب از این کتابخانه ها در مرکز شهرستان و چهار باب دیگر در حومه شهر و شهرهای چهاربرج و باروق قرار دارند.
در کنار کتابخانه های عمومی، پنج ایستگاه مطالعه و کتاب در بیمارستان های عباسی و حضرت فاطمه زهرا(س)، سالن های ورزشی و مصلی امام خمینی(ره) ایجاد شده تا فرصت مطالعه برای شهروندان فراهم شود.
آمار کتاب های موجود در هفت کتابخانه عمومی میاندوآب افزون بر 104 هزار جلد کتاب است و 6 هزار و 488 نفر عضو فعال هفت باب کتابخانه عمومی شهرستان هستند.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.