به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ،در این آئین با هنرنمایی گروه ها و هنرمندان مختلف موسیقی محلی، نمایش طنز، تواشیح و مسابقه برنامه های مفرح و سرگرم کننده ای برگزار شد.
حضور هنرمندان کشوری نظیر شهرام شکوهی خواننده موسیقی ایرانی و استقبال کم نظیر مردم تالش، به این برنامه شکوه خاصی بخشیده بود و بدون سخنرانی و با اکتفا به برنامه های هنری برگزار شد.
به گفته حسن محمدپور شهردار تالش؛ این آئین با هدف گرامیداشت عید نیمه شعبان و افزایش نشاط اجتماعی در این شهر برگزار شد و تلاش می شود در مناسبت های ملی و مذهبی از ظرفیت گروه های فرهنگی و هنری استفاده شود.
تالش بیش از 190 هزار نفر جمعیت دارد و 40 درصد آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.

***
آستارا - ایرنا - کتاب تحلیلی و پژوهشی نوروز در دو سوی آستارا رود اثر آرمین حیدریان نویسنده جوان آستارایی، برگزیده جشنواره سراسری کتاب سال دانشجویان شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 10 هزار جلد کتاب از آثار سال گذشته دانشجویان کشور در این جشنواره شرکت داده شده بود و 9 اثر در سه بخش اخلاقی، اجتماعی و سیاسی و هنری و ادبی برگزیده شد.
ابوطالب جوان با اشاره به اینکه کتاب نوروز در دو سوی آستارا رود جزو سه اثر برتر بخش اجتماعی و سیاسی معرفی شد، افزود: این اثر فاخر مشتمل بر آئین ها، باورها و اشعار نوروزی تالشان ایران و جمهوری آذربایجان است.
وی بیان کرد: برگزیدگان نخستین دوره جشنواره کتاب سال فرهنگی دانشجویان کشور در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران تجلیل شدند.
وی با اشاره به اینکه با تالیف کتب مختلف در حوزه ایران شناسی می توان آداب و رسوم فراموش شده قوم های ایرانی را زنده کرد، ادامه داد: در این کتاب 70 باور و 260 رسم تالشان ایران و جمهوری آذربایجان گردآوری شده است.
آرمین حیدریان متولد 1368 و دانشجوی رشته کارشناسی ارشد ایران شناسی و دبیر کل انجمن های علمی پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان است و از او آثار مختلف علمی و پژوهشی در مجلات معتبر ملی و بین المللی چاپ شده است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا از عضویت رایگان 85 نفر در روز بیستم اردیبهشت ماه به مناسبت عید نیمه شعبان در این شهرستان خبر داد.
قاسم خسروی افزود: با پذیرش 85 عضو به صورت رایگان، تعداد کل اعضای فعال کتابخانه های عمومی آستارا به دو هزار و 723 نفر رسید.
چهار کتابخانه شهرستان آستارا با یک هزار و 500 مترمربع مساحت دارای 45 هزار و 587 نسخه کتاب با 38 هزار و 139 عنوان است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ، سید محمدی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.