به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدی روز شنبه در همایش ازدواج موفق و تحکیم خانواده در سالن آمفی تئاتر این شهرستان افزود: اگر در زندگی زناشوئی تمام نیازهای مادی فراهم و کرامت انسانی نادیده گرفته شود، هیچ گاه احساس خوشبختی حقیقی به دست نخواهد آمد.
وی به اهمیت ازدواج سالم و موفق، تحکیم خانواده و وظایف زن و مرد در تامین نیازهای خانواده از دیدگاه اسلام اشاره و اظهار کرد: ازدواج آسان به معنای انتخاب آسان نیست بلکه باید در انتخاب دقت نظری بیشتری به خرج داد.
امام جمعه هریس با تاکید بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان یادآوری کرد: جوانان با انجام این امر خیر به هدف اصلی از ازدواج که همانا رسیدن به آرامش درونی است دست می یابند و نتیجه آن تکیه گاه همدیگر بودن زوجین است.
حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات زندگی‌های کنونی و زنان و مردان متاهل ناشی از ازدواج غلط است، ادامه داد: زندگی موفق در پناه ازدواجی موفق، و ازدواج موفق در گرو عمل به دستورات روشن گرانه دین مبین اسلام است.
وی نقش خانواده در ازدواج آسان جوانان را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: خانواده ها می توانند با روشنگری و هدایت فرزندان زمینه ساز پیوندهای مبارک آسمانی باشند.
حجت الاسلام احمدی، با بیان اینکه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگوهای زندگی هستند افزود: جوانان با الگو پذیری از سیره ائمه اطهار (ع) می توانند طعم خوشبختی را احساس کنند و ازدواج آسان و بادوام با تکیه به روش زندگانی بزرگان دین در جامعه قابل ترویج است.
استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه تبریز نیز در این همایش به معیارهای انتخاب صحیح همسر اشاره کرد و گفت: این معیارها باید مطابق با عقاید فرهنگی و خانوادگی و شرایطی بومی و منطقه ای باشد.
منصور بیرامی افزود: جوانان آن طور که برای انتخاب گوشی همراه وقت صرف می کنند، برای انتخاب همسر چنین زمانی را صرف نمی کنند و این باعث بروز برخی مشکلات اجتماعی در جامعه می شود.
وی با اشاره به اینکه تفاهم بین زن و مرد در زندگی تنها یک اصل نبوده بلکه پایه شروع زندگی است، اظهار کرد: زن و مرد به هیچ وجه برابر و مشابه همدیگر نیستند.
استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه تبریز به افزایش نگران کننده طلاق در شهرستان هریس اشاره و یادآوری کرد: در زمان کنونی طلاق در جامعه ما بر سر موضوعات بی ارزش و تفکرات غلط انجام می شود و دخالت برخی اطرافیان نیز در این موضوع آتش اختلاف را بین زوج ها دوچندان می کند.
بیرامی ادامه داد: زوج ها برای حفظ بنیان و کانون خانواده باید با همه مشکلات اعم از ریز و درشت مقابله کنند تا یک خانواده موفق شکل گیرد.
وی با اشاره به اینکه قدمت رابطه بین زن و مرد به بیش از 2 میلیون سال می رسد، گفت: زوج ها با استفاده از مشاوره ها در رابطه زناشویی راحت تر می توانند برای حفظ خانواده و شناسایی و حل چالش های زندگی اقدام کنند.
همایش یک روزه ازدواج موفق و تحکیم خانواده با همکاری اداره بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس برگزار شد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** انتشار دهنده: پرویز انصاری
7227/8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.