امام جمعه ارومیه گفت: گفتمان انقلاب نباید در محیط علمی و دانشگاهی از بین رود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه به سخنان مقام معظم رهبری در صحن امام و دیدار با دانشجویان اشاره کرد و افزود: عده ای سعی دارند گفتمان انقلاب در دانشگاه از بین برود، لذا علاوه بر تشکل های دانشجویی؛ مسئولان و اساتید دانشگاهی وظیفه دارند تا جلوی این اقدام نادرست گرفته و گفتمان انقلابی در دانشگاه حاکم شود.

وی به سند 2030 اشاره کرد و گفت: مسئولان نباید در خصوص این سند موضع گیری کنند و اگر حتی خلاف دین هم نباشد که متاسفانه هست باز نباید بگذارید نظام آموزشی کشور بیرون از کشور نوشته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: جریان تروریستی از دید مقام معظم رهبری ترقه‌بازی بیش برای ملت ایران اسلامی نبود و دشمن فکر می‌کند با چند نفر تروریست می‌تواند در کشور ناامنی ایجاد کند و سبب فروپاشی نظام و کشور شوند که سخت در اشتباه است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: عده‌ای افراد ساده لوح دفاع از حرمین را کاری شایسته نمی‌دانستند و خواستار مذاکره با گروه‌های تکفیری و داعشی بودند که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی چهره این گروه‌ها به همگان نمایان شد و افرادی که خواستار مذاکره با چنین افرادی هستند باید بدانند چنین گروه‌هایی همیشه به دنبال براندازی اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: برهمگان وظیفه است دقت و عمل به منویات رهبری را سرلوحه کار خود قراردهند.

وی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) به فضایل امام حسن (ع) در کلام پیامبر اشاره کرد وگفت: هر کس حسن و حسین (ع) را دوست بدارد من او را دوست دارم و هر کس را من دوست داشته باشم خدا نیز او را دوست دارد و هر کس را خدا دوست بدارد او را به بهشت داخل می کند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه ماه رمضان ماه توبه و استغفار است تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی است که انسان از شقاوت نجات پیدا کند و بدبخت کسی است که درماه رمضان از رحمت الهی محروم شود.

 وی ادامه داد: روزه گرفتن در ماه رمضان از توفیقات خداوند متعال برای مومنان است این درحالیست که عده ای به عمد روزه خواری می کنندکه قطعا مستحق عذاب  عقوبت الهی قرار می گیرند اما بدتر از این عده برخی از افرادهستند که آشکارا روزه خواری می کنند که عذاب این اشخاص بیشتر از روزه خواری عمدی به صورت پنهانی است.

 امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه نباید زمینه را برای روزه خواری در جامعه فراهم کرد گفت: نباید به افرادی که روزه خواری می کنند و عمل به احکام الهی را نادیده می گیرند کمک کرد و در این خصوص باید مسئولان با این موضوع جدی تر برخورد کرده و نگذارند به راحتی روزه خواری در سطح جامعه رواج یابد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.