به منظور بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان ماکو جلسه شورای عشایری با حضور مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان غربی، فرماندار ماکو  و مسئولین شهرستانی  در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، در این جلسه شاهین علیزاده ضمن تقدیر و تشکر از سران ایلات و عشایر شهرستان ماکو در انتخابات سال 96 گفت: رای بالا برای دولت تدبیر و امید در شهرستان ماکو توسط عشایر این شهرستان بود.

فرماندار ماکو در ادامه با اشاره به این که 15 هزار و 599 خانوار و در حدود تقریبی 3/4 دهم استان را عشایر تشکیل میدهند که اکثر این خانوار در روستا های پلدشت و ماکو اقامت می کنند.

وی با اشاره به جایگاه خاص این افراد در تامین نیاز های جامعه گفت: سالانه  16 میلیون تن گوشت، 50 میلیون تن لبنیات و  3 تن پشم توسط عشایر وارد بازار برای تامین نیاز های جامعه میشود.

وی در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید به نقش عشایر به جدیت تمام دقت دارد که حتی در قانون 5 ساله در برنامه ششم توسعه در بخش های کثیری به عشایر و حقوق این قشر اشاره شده است.

علیزاده با تاکید بر نزدیک شدن به فصل کوچ گفت: همکاری و هماهنگی سران عشایر و طوایف با نیروهای نظامی و انتظامی، شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، منابع طبیعی و ادارات دخیل در امر کوچ عشایر از الزامات میباشد 

 افزایش سهمیه آرد خام، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ارائه تسهیلات با سود بانکی کم و غیره در راستای حمایت از قشر زحمت کش و تولید کننده عشایر و روستائیان از دیگر بخش های بحث در این جلسه بود.

مدیر کل امور عشایری استان آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به فرموده بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر این که عشایر ذخائر انقلاب اسلامی هستند گفت: چراکه این عزیزان همواره در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یار و یاور و پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند.

بهرام زینال زاده با تاکید بر نقش 20 درصدی عشایر در تولید فراورده های خام دامی افزود: این ویژگی نشان از جایگاه ویژه آنها در رشد ، توسعه و اقتصاد استان آذربایجان غربی است.

این مسئول نیز با اشاره به تشکیل شورای عشایری پس  از 15 سال  دردولت تدبیر و امید گفت: تشکیل شورای عشایری پس  از 15 سال نشان دهنده  توجه ویژه دولت به جایگاه و منزلت این قشر تلاشگر در جامعه است .

مدیر کل امور عشایر استان در ادامه با اشاره به رتبه اول عشایر استان از لحاظ دارا بودن اراضی کشاورزی گفت: عشایر استان آذربایجان غربی به لحاظ داشتن بیش از 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی حائز رتبه اول در کشور می باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.