کیومرث دانشجو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سد انحرافی شهید کشتگر بر روی رودخانه نازلو مرمت و بازسازی و با اتمام آن حدود 70 میلیون متر مکعب آب برای بهبود وضعیت اراضی کشاورزی شمال ارومیه تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات بازسازی این سد انحرافی تا پایان ماه جاری به اتمام می رسد، اضافه کرد: در راستای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح، کارکنان شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی تلاش شبانه روزی داشتند که قابل قدردانی است.
وی اهمیت بهره برداری از این سد انحرافی در شمال ارومیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این سد انحرافی علاوه بر مدیریت بحران سیلاب از بروز چالش های بیشتر در زمان وقوع سیل در منطقه جلوگیری می کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: همزمان با عملیات بازسازی این سد انحرافی، عملیات ترمیم و بازسازی پنج کانال تامین آب کشاورزی شامل نازلو، خان ارخی، دلمه، للهام و هونق به اتمام رسیده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، بند انحرافی شهید کشتگر ارومیه در فاصله 19 کیلومتری شهرستان ارومیه احداث می شود و پنج هزار و 740 هکتار از اراضی بخشی از روستاهای منطقه نازلو از مزیت های آن بهره مند می شود.
رودخانه نازلو یکی از رودخانه های اقماری در شهرستان ارومیه است که از غرب ارومیه شکل گرفته و به دریاچه ارومیه می ریزد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.