سیاوش مهرور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال هم 6 هزار عدد کارت سلامت رانندگان صادر شد.
وی افزود: هدف از راه اندازی این مرکز در مهاباد آسان کردن سهولت دسترسی رانندگان جنوب آذربایجان غربی و شهرستان های مجاور برای دریافت کارت سلامت می باشد.
مهرور بیان کرد: در آذربایجان غربی در سه شهرستان ارومیه، خوی و مهاباد این مرکز فعال بوده و تا کنون از این مرکز برای رانندگان ساکن در شهرستان های سقز، نقده، شاهین دژ، تکاب، میاندوآب، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، بوکان و مهاباد کارت سلامت رانندگان صادر شده است.
وی اظهار کرد: صدور بیمه نامه برای رانندگان منوط به دریافت کارت سلامت و کارت هوشمند می باشد و این مسئله اهمیت کار معاینات پزشکی طب کار را دو چندان می کند.
مهرور گفت: تعداد مراجعان به این مرکز در طول ایام روز و در ساعت های اداری به طور متوسط 25 تا 30 نفر می باشد و در طول ماه نیز به طور متوسط 500 نفر به این مرکز برای صدور کارت سلامت رانندگان مراجعه می کند.
وی ادامه داد: مدت زمان اعتبار کارت ها برای رانندگان گروه های هدف زیر 40 سال 2 سال و برای رانندگان گروه های هدف بالای 40 سال به علت بالا بودن درصد ابتلا به بیماری هایی همچون دیابت، بیماری قلبی و عروقی، کلیه و چشم 6 ماه تا یک سال است.
کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت بیان کرد: گروه های هدف کمتر و بیشتر از 40 سال اگر دچار بیماری هایی مثل گرفتگی عروق کرونری قلب، کراتین بالا در بیماران کلیوی، کوری مادرزادی و یا تنبلی چشم و افراد دارای فشار خون بالا و دیابت باشند به پزشک متخصص مربوط ارجاع داده می شود.
وی افزود: رانندگان برای اخذ کارت سلامت باید با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت، گواهینامه و 2 قطعه عکس سه در چهار به محل صدور کارت سلامت رانندگان واقع در ورودی جاده مهاباد به ارومیه مراجعه کنند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.