رئیس انجمن خوشنویسان ارومیه روز پنجشنبه در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنرمندان این استان 39 تابلوی خوشنویسی خود را در ابعاد مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.
غلامرضا خلیل زاده با اشاره به اینکه اکثر آثار این نمایشگاه مزین به خط نستعلیق است، اضافه کرد: خط نستعلیق در قالب های کتابت، چلیپا، سیاه مشق، کتیبه و ترکیب آزاد نوشته می شود و همه این قالب ها در این نمایشگاه ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه هنرمند خوشنویس با خلق یک اثر مفهوم خاصی را در آن اثر برجسته می کند، بیان کرد: در برخی آثار نیز هدف عمده هنرمند جذب مخاطب با استفاده از جنبه های زیبایی شناسی است یا اینکه فقط مهارت خوشنویسی هنرمند با استفاده از آن اثر به مخاطب منتقل می شود.
نقی بهستانی نیز که آثارش در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آثاری که در این نمایشگاه ارائه کرده ام، از دید زیبایی شناسی اهمیت بیشتری دارد که این امر باعث می شود مخاطبان برداشت های متفاوتی از آنها داشته باشند
وی با اشاره به اینکه برای یکی از تابلوهایش سه ماه زمان صرف کرده است، افزود: هنرمند باید مستقل باشد و ابتکار در هنر را سرلوحه کار خود قرار دهد.
علی کاظم علیلو نیز با اشاره به اینکه هنرمندان این استان به خط نستعلیق بیشتر از سایر خطوط گرایش دارند، گفت: خط نستعلیق به عنوان سخت ترین خط و عروس خطوط ایرانی به شمار می رود.
وی افزود: خط شکسته نستعلیق نیز به 'آهوی رمیده خطوط' معروف است.
وی اضافه کرد: 'سواد و بیاض' و 'خلوت و جلوت' در آثار خوشنویسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ باید بین فاصله کلمات از هم و نسبت به حاشیه اثر، تعادل متناسبی وجود داشته باشد.
به گزارش ایرنا غلامرضا خلیل زاده، مجید خردمندی و محمد باقر جعفرزاده بیلواری از اساتید بنام آذربایجان غربی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم درآمده است.
علی کاظم علیلو، علی نعلی، غلامرضا صفرعلیزاده، هدایت گلشن، نقی بهستانی، مهدی صالحی، مجید محسن زاده و عباس فلاح از دیگر هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه از 13 تا 23 اردیبهشت از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی برای بازدید علاقه مندان دایر است.
2093/ 7129 ** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.