محمد کفیل / Muhammad kafil/ شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایرانیان مردمانی آرام، باوقار و مهربان هستند و از زمانی که از نزدیک آرامش، اخوت و زندگی مسالمت آمیز بین ملت ایران را دیدم، تبلیغات منفی رسانه های غربی به کلی در ذهنم پاک شد.
وی با تاکید بر تقریب مذاهب، افزود: از مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی می خواهم تا از تقریب مذاهب که ایران در آن پیشرو است، الگو بگیرند و به آن عمل کنند تا صلح و برادری در جهان اسلام حاکم شود.
وی با اشاره به اینکه مردمان مهمان نواز ایران از فرهنگ و تمدن غنی اسلامی برخوردار هستند، افزود: ملت ایران می تواند الگویی برای سایر کشورهای جهان باشد.
** ایران سردمدار اتحاد جهان اسلام است
عالم دینی اهل گینه کوناکری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایران می تواند سردمدار اتحاد جهان اسلام و شیعه و سنی باشد.
'ابراهیم سلیمان باه / Ibrahim Soliman Bah /' بیان کرد: اتحاد بین مذاهب در ایران با هدف اتحاد در دین اسلام دنبال می شود و نیت اصلی، ایجاد اخوت اسلامی بین مذاهب است.
وی با اشاره به اینکه مردم مسلمان جهان سردمداری ایران در ایجاد اتحاد بین شیعه و سنی را قبول دارند، یاد آور شد: تقریب مذاهب و وحدت اسلامی ایران به زودی در سراسر جهان اسلامی الگوبرداری می شود.
به گزارش ایرنا همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی با حضور میهمانان ویژه ای از چهار کشور نیجریه، مراکش، غنا و گینه کوناکری روز گذشته /سه شنبه/ در دانشگاه پیام نور مهاباد /آذربایجان غربی/ برگزار شد و 13 مقاله از 80 مقاله پذیرش شده به صورت سخنرانی ارایه شد.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.