بهنام شهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان غرامت به 42 هزار و 140 نفر از خسارت دیدگان بخش باغی، زراعی دام و طیور آذربایجان غربی پرداخت و در طی دو مرحله به حساب کشاورزان خسارت دیده واریز شده است.
وی با اشاره سطح بیمه باغ های استان ادامه داد: در سال زراعی گذشته سطح بیمه باغ های استان در سطح 20 هزار و 161 هکتار و بیمه محصولات زراعی نیز در سطح 279 هزار و 737 هکتار بود.
وی اضافه کرد: در بخش دام و طیور در حدود یک میلیون و 167 هزار و 628 هکتار تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته بودند.
مدیر امور شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر 800 فقره پرونده خسارت دیدگان به علت مغایرت اطلاعات موجود و داشتن پاره ای از مشکلات در حال بررسی است که در صورت رفع مشکل این پرونده ها، خسارت این افراد نیز جبران خواهد شد .
شهدی با بیان اینکه صندوق بیمه بانک کشاورزی تنها مرجع پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی است، ادامه داد: امیدواریم کشاورزان با رغبت بیشتر اراضی و محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت نیاز بیمه به عنوان یک چتر حمایتی بتواند بخشی از خسارت آنها را جبران کند.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی 96-95، بیش از 137 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته است ، که از این میزان نزدیک به 16 هزار هکتار از محصولات باغی و نزدیک به 121 هزار هکتار محصولات زراعی هستند.
52 میلیارد تومان غرامت در سال زراعی 94-93 برای خسارت محصولات کشاورزی پرداخت شده بود که عدم پرداخت به موقع غرامت خسارت محصولات کشاورزی و عدم تایید به موقع خسارت محصولات کشاورزی در سال زراعی 95- 94 از جمله مشکلات موجود در خصوص بیمه کشاورزی است .
خسارت ناشی از بارش برف و شکستن درختان غیرمثمر در آبان ماه به در چالدران، خسارت ناشی از بارش برف و شکستن درختان غیرمثمر و مثمر و ریزش گلخانه و خسارت به محصول کلزا در سطح 28 هکتار در ماکو، خسارت برف به گلخانه ها در آبان ماه در ارومیه، خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات گندم و جو در تکاب و بروز خشکسالی در سطح 36 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی در سلماس از جمله این خسارت ها در سال زراعی 96-95 هستند.
8135/ 2093 خبرنگار: شهین بیدادرس انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.