معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به آموزش در کاهش تقاضای مواد مخدر در جامعه موثر است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علیرضا رادفر صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد،آموزش را از اساسی ترین مباحث در راستای کاهش تقاضانسبت به مواد مخدر در جامعه عنوان کرد وافزود: آموزش و آگاه سازی به اشکال مختلف و مدیریت این پروسه در کاهش تقاضا برای مصرف و گرایش نسبت به آن بسیار موثر است.

وی با تاکید به ضرورت آموزش در تمامی دستگاههای اجرایی استان ادامه داد: طبق آمار ارائه شده در جلسه،3/1 از جمعیت استان تحت پوشش آموزشهای لازم درخصوص آشنایی با اثرات موادمخدر در سال گذشته قرار گرفته اند که میتوان از این پتانسیل برای احصای نقاط مثبت و شناسایی نقاط منفی استفاده کرد.

رادفر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به 5 آسیب اجتماعی مهم بخصوص اعتیاد در جامعه تصریح کرد: مواد مخدر از آسیب های اجتماعی مهمی است که می تواند در بروز سایر معضلات اجتماعی در جامعه موثر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون در آذربایجان غربی دربحث مقابله با اعتیاد و کاهش زمینه های بروز آن در جامعه اقدامات موثری از سوی نهادهای مربوطه انجام شده است افزود: اقدامات کافی نیست و باید توجه ویژه ای صورت بگیرد تاشاهد کاهش اثرات این معضل در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: شناسایی و اعزام معتادین و تشویق آنها برای مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و کمپ های ماده 15 در کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر و ترک اعتیاد  تاثیر گذار است.

رادفر با اشاره به موقعیت آذربایجان غربی که محل ترانزیت مواد مخدر از مسیر شرق به غرب است خاطر نشان کرد: انسداد مرزها و تجهیز آنها به دستگاههای شناسایی از اقدامات اساسی و لازم برای کاهش گرایش به مواد مخدر در استان است.

وی به لزوم شناسایی مناطق آلوده شهری و روستایی  در کاهش تقاضا به مواد مخدر در بعد داخلی تاکید کرد و افزود: دستگاههای ذیربط با شناسایی نقاط آلوده، اقدامات مداخله ای را انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: برگزاری کارگاههای آموزش آشنایی با مواد مخدر صنعتی و روان گردانها برای آگاهی مادران دارای فرزند محصل،لازم و ضروری است که امید است به زودی با همکاری آموزش و پرورش اذربایجان غربی این مهم انجام شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.