محمدرضا کارگر عصر روز یکشنبه در جلسه کمیته موزه های آذربایجان غربی افزود: راه اندازی موزه کودک از جمله برنامه ریزی های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که قصد داریم با همراهی این نهاد، موزه ای غنی در این خصوص راه اندازی کنیم.
وی راه اندازی موزه های مشارکتی را از راهبردهای اساسی اداره کل موزه ها و اموال فرهنگی تاریخی کشور برشمرد و اضافه کرد: بهره مندی از توان بخش خصوصی در این خصوص بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به نقش موزه ها در توسعه اجتماعی اظهار کرد: همه دستاوردهای حوزه باستان شناسی باید تبدیل به موزه شود تا قابل دسترسی برای عامه مردم باشد.
وی با اشاره به اجرای طرحی در خصوص برگزاری کلاس های تاریخ مدارس در موزه ها ادامه داد: باید برگزاری این کلاس ها در موزه های سطح کشور نهادینه شود که در این صورت بخشی از کارکرد موزه ها نمایان می شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه موضوعاتی نظیر تجهیز مخزن موزه ها، ساخت ویترین های متناسب، راه اندازی بانک سفال شمال و جنوب، اشیای امحایی، موزه منطقه ای، برگزاری دوره های آموزشی، سیستم پایش محیطی و سیستم های حفاظتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص با همکاری مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور گرفته شد.
در حال حاضر موزه باستان شناسی ارومیه، موزه مردم شناسی ارومیه، کاخ موزه باغچه جوق، موزه خوی، موزه نقده، موزه میاندوآب، موزه مردم شناسی مهاباد، موزه حسنلوی نقده و موزه تاریخ طبیعی ارومیه از جمله موزه های شاخص آذربایجان غربی به شمار می رود.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.