به گزارش ایرنا، فرماندار سردشت در این نشست با اشاره به دیدگاه و نگرش دولت تدبیر و امید نسبت به جایگاه و ارزش سازمانهای مردم نهاد گفت: بر مبنای سیاست های دولت، در شهرستان سردشت نیز تعامل و ارتباط اجتماعی بسیار مناسبی با بدنه اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد وجود دارد و یکی از اهداف و برنامه های ما افزایش کمی و کیفی این سازمانها و مشارکت آنها در کارگروه های تخصصی شهرستان و استفاده از این ظرفیت عظیم در تدوین و اجرای برنامه های توسعه محور است.
نژاد جهانی افزود: قبلاَ مشکلات جدی در شکل گیری سازمانهای مردم نهاد وجود داشت که دولت تدبیر و امید با رویکرد مثبت و موثری که در این حوزه دارد، موانع را رفع و زمینه رشد و تقویت آنها را فراهم نموده است.
وی با اذعان به وجود برخی مشکلات و کمبودهای سردشت در حوزه های مختلف، به تبیین عملکرد دولت در شهرستان پرداخت و گفت: نیت و سیاست دولت تدبیر و امید حداکثر توجه به مطالبات مردم بوده و در این شهرستان نیز با همه محدودیت های بودجه ای و چالش هایی که وجود داشته، گام های اساسی بویژه در حوزه منابع آب که یکی از مهمترین مباحث توسعه زیربنایی است ، برداشته است.
نژاد جهانی با اشاره به برنامه دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تشریح کرد: در بحث عمرانی رویکرد دولت یازدهم تکمیل پروژه ها ی نیمه تمام بود و به تبع این سیاست در سردشت نیزعملیات اجرایی سد و نیروگاه شتاب بیشتری گرفت که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار سردشت به دو پروژه فرهنگی شهرستان نیز اشاره کرد وگفت: پروژه احداث پارک بانوان بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد و فرهنگسرای جوان با عنایات استاندار آذربایجان غربی به عنوان یک مکان فرهنگی بسیار اثرگذار بزودی راه اندازی خواهد شد.
وی چالش های حوزه ورزش را مطرح و خواستار احداث خوابگاه ورزشکاران و برگشت بخشی از درآمد اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی موضوع (ماده 88) به شهرستان شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید ظرفیت سازی برای ایجاد سازمانهای مردم نهاد است، اظهار داشت: هدف از تشکیل سازمانهای مردم نهاد ایجاد فرصت برای مشارکت عموم مردم در مسائل و حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی است .
عطاپور با اشاره به اهمیت سازمانهای مردم نهاد گفت: بهترین کانال برای احقاق حق و مطالبه گری سازمانهای مردم نهاد هستند و همه ی ادارات دولتی نیز موظف به همکاری با آنها هستند.
وی تشریح کرد: دولت تدببر و امید نگاه یکسانی به همه اقوام و مذاهب دارد و آحاد مردم از حقوق شهروندی مساوی برخوردارند و بیشتر مطالباتی که در مناطق مرزی و حاشیه ای استان وجود دارد، در منشورحقوق شهروندی لحاظ شده، اما برای اینکه اجرایی شدن آن در روند تغییر دولت ها و تغییر سیاست دچار فراموشی نشود، باید تشکل های مدنی بیشتری در حوزه حقوق شهروندی ایجاد شوند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اذربایجان غربی به آمار سازمانهای مردم نهاد اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید، 50 سازمان در سطح استان فعال بود در حالی که اکنون تعداد آنها به 309 سازمان رسیده، و حدود 80 پرونده نیز در فرمانداری ها در حال پیگیری است، ضمن اینکه در حوزه جوانان نیز تشکیل مردم نهاد رشد چشمگیر داشته است و سردشت یکی از شهرستان های پیشتاز در تشکیل و توسعه سازمان های مردم نهاد و جوانان بوده است.
مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور سیاسی نیز برجام و مذاکرات 5+1 را از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید عنوان، و به بیان دستاوردهای آن پرداخت و گفت: اگر چه اهتمام ویژه ای در جهت تخریب برجام می شود اما دستاوردهای ارزنده آن منجر به احیای بسیاری از منابع از دست رفته دولتی در حوزه های مختلف شد و تحریم های سنگینی که به کشور فشار می آورد، لغو گردید.
حسنی به کاهش نرخ تورم اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید، نرخ تورم از 44 درصد به زیر 8 درصد رسید و برای اولین بار در کشور با وجود معضلات اقتصادی تورم تک رقمی شد.
وی افزود: دولت تدبیر و امید میراث دار بدهی های بالای دولت پیشین بود و با این شرایط نیز، رشد اقتصادی کشور از منفی 6.7 درصد، به مثبت 8 درصد رسید و صادرات 40 درصد افزایش و واردات 25 درصد کاهش پیدا کرد.
حسنی، خروج ایران از بند فصل 7 منشور سازمان ملل را یکی دیگر از دستاوردهای برجام برشمرد، و تصریح کرد: از بین کشورهایی که مشمول فصل 7 منشور سازمان ملل بودند ایران تنها کشوری بود که بدون فروپاشی و جنگ داخلی از آن خارج شد.
مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور سیاسی خاطر نشان کرد: امروز که سایه شوم جنگ از کشور ما برداشته شده و ایران جزیره ای امن و با ثبات در منطقه ای پرآشوب است در سایه سیاست های دولت تدبیر و امید محقق شده است.
وی ادامه داد: احیای سهم تولید نفت ایران در اُپک، کاهش میانگین درآمدهای کشور از محل صادرات نفت، باز شدن فضای سیاسی و بهبود وضعیت آزادی بیان، احیای مجدد سمن ها، پرداختن به حقوق شهروندی، تثبیت نرخ ارز، اجرای طرح تحول سلامت و بیمه 15 میلیون ایرانی از دیگر دستاوردهایی بود که در دولت تدبیر و امید حاصل شد.
معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در دولت دهم گفت : در ابتدای ادغام این دو سازمان یکسری اختلاف سلیقه ها وجود داشت که در نتیجه آن مشارکت ها به حداقل رسیده بود و با افت خیلی محسوسی مواجه بودیم، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم موفقیت هایی حاصل شد و تعداد سازمان های مردم نهاد از 8 عدد به حدود 100 سازمان و تشکل در بازه سنی 15 تا 29 سال افزایش یافت.
محمود زاده، هدف از ایجاد سازمان های مردم نهاد در وزارت ورزش جوانان را توانمند سازی جوانان خواند و گفت: باید در کنار توسعه کمی، نگاه ویژه ای به توسعه کیفی داشت و باید جوانان را به عنوان سرمایه اصلی برای فعال کردن جامعه مدنی، که با ایجاد تشکل های مردم نهاد وارد عرصه اجتماعی می شوند توانمند ساخت که در همین راستا و به منظور توانمند سازی جوانان، تعداد 100 دوره و کارگاه آموزشی تا پایان سال 95 برگزار شده است.
تعدادی از فعالین فرهنگی و مدنی شهرستان سردشت نیز در این نشست مسائل و مشکلات حوزه خود را بیان و مطالبات و سوالاتی دراین راستا مطرح کردند.
انتشاردهنده: پیمان پاکزاد
3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.