مهدی خضرلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زکات را حدود 200 نفر از روستاییان، کشاورزان و خیرین شهرستان سلماس پرداخت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به سال 94 افزون بر 25 درصد رشد دارد، اضافه کرد: هم اکنون این نهاد در شهرستان سلماس با بهره گرفتن از 50 رابط افتخاری و عامل زکات و 12 نفر مبلغ روحانی، اقدام به تبلیغ برای احیای هر چه بهتر این واجب فراموش شده در روستاها و دهستان های شهرستان کرده است.
وی با اعلام این که زکات جمع شده از 42 روستای سلماس بوده است، اظهار کرد: با زکات جمع آوری شده پنج طرح عمرانی شامل مسجد، حسینیه و غسالخانه در مناطق محروم شهرستان با اعتبار پنج میلیارد ریال احداث شده و مابقی این مبلغ نیز هزینه فقرا و نیازمندان شده است.
به گفته خضرلو زکات از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه های اجتماعی در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفس و قلوب مردم نقش بسزایی دارد.
وی با دعوت همگانی از مردم برای ادای این فریضه مهم دینی، اضافه کرد : زکات از ویژگی های صالحان و مومنان است و در جامعه ای که این امر خدا پسندانه رعایت شود، به طور یقین فقر و محرومیت ریشه کن خواهد شد.
به گزارش ایرنا ،در سال گذشته در استان آذربایجان غربی 210 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که 77 درصد آن سهم فقرا و 23 درصد در 157 پروژه عام المنفعه از جمله مسجد،حسینیه،نماز خانه و غسالخانه هزینه شده است که پیش بینی می شود امسال بیش از 240 میلیارد ریال زکات جمع آوری شود که نسبت به سال گذشت 30درصد افزایش داشته باشد.
7156/ 2093** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.