اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت بیش از 50 درصد محصول چغندر قند از اواخر اسفند آغاز شده و تا اواخر فروردین سال جاری ادامه دارد و کشت یونجه نیز تا اواسط اردیبهشت سال جاری ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: حدود 260 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی زیر کشت محصولات زراعی بهاره می رود که از این میزان 190 هزار هکتار آبی و 70 هزار هکتار دیم است.
وی ادامه داد: عمده محصولات زراعی کشت بهاره در استان شامل چغندرقند، ذرت، حبوبات، سبزی و صیفی، محصولات علوفه ای و آفتابگردان است.
وی گفت: کشت محصولات زراعی بهاره در استان آغاز شده است و پیش بینی می شود سه میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات زراعی بهاره در استان تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین میزان تولیدات زراعی استان مربوط به محصولات بهاره است، نیاز است بسترهای لازم جهت افزایش رغبت کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه کشاورزان باید کشت محصولات را به موقع انجام دهند و تاریخ کشت را رعایت کنند، افزود: تولید محصولی با کیفیت در گرو کشت درست محصولات زراعی است که این عامل نیز از بروز خسارت و وقوع سرمای دیررس بهاره جلوگیری می کند .
کریم زاده اضافه کرد: کشاورزان باید به سرعت نسبت به آماده سازی بستر کشت زمین خود اقدام کنند تا به محض اینکه شرایط آب و هوایی مساعد شد نسبت به کشت مزرعه خود اقدام کنند تا با تاخیر درکشت و کاهش تولید مواجه نشوند.
به گزارش ایرنا، مساحت اراضی کشاورزی قابل کشت آذربایجان غربی حدود یک میلیون هکتار است که از این مقدار 735 هزار هکتار مساحت اراضی زراعی و 108 هزار هکتار مساحت باغی است.
با وجود 17 رودخانه دائمی و پرآب و بارندگی و خاک مناسب زراعی، انواع محصولات زراعی و باغی از جمله انواع غلات، حبوبات، محصولات باغی، نباتات علوفه ای و نباتات صنعتی در این استان کشت می شود.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.