به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که دیشب با حضور وزیر نیرو بعنوان نماینده رئیس جمهور برگزار شد بر لزوم رسیدگی هرچه سریع تر به وضعیت سیل زدگان و بررسی خسارت ها در جلسه امروز هیئت دولت تاکید کرد.

چیت چیان در این نشست گفت: دولت با تمام توان برای حمایت از مردم آسیب دیده و رسیدگی به سیل زدگان همکاری خواهد کرد. (اینجا)

در این نشست استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بازدید از تمام مناطق سیل زده شده و تماس با رئیس جمهور درمورد ارائه آخرین گزارش از وضعیت گفت: بحران ایجاد شده در طی ۴۸ ساعت گذشته، کنترل شده است و تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با تمام توان در حال رسیدگی به مردم آسیب دیده هستند.
سعادت در ادامه گفت: در بازدیدهایی که از مناطق سیل زده انجام گرفت مردم نگران خسارات وارده ناشی از سیل هستند که در همین راستا بعد از عادی شدن شرایط، اکیپ هایی را بمنظور برآورد خسارت های وارده به مناطق آسیب دیده اعزام خواهیم کرد.

عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در مورد خسارت سیل به مجموعه راه های استان گفت: وقوع سیل در مناطق مختلف استان ضمن شکستن ۳ پل ارتباطی و آسیب رسانی به ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی خسارتی ۲۵۰ میلیارد ریالی را به راه های استان وارد کرد.

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاوری استان نیز به خسارت سیل به بخش کشاورزی اشاره و گفت: سیل و طغیان رودخانه ها بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد که در این میان بیشترین اراضی آسیب دیده به کشت گندم، چغندر قند و کشت باغی اختصاص داشت.
وی برآورد اولیه میزان خسارت ها را در اراضی زراعی اشنویه حدود۷۵۰ میلیارد ریال، در پیرانشهر حدود ۱۵۰میلیارد ریال و در نقده حدود ۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سه هزار و ۲۱۰ کندوی مدرن زنبور عسل و چهار واحد تولید پرورش ماهی در اشنویه و پیرانشهر نیز دچار خسارت صد در صدی شده است.

احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه نیز از ارسال فوری ۵۰ محموله بنزین و نفت سفید به مناطق سیل زده خبرداد.

در این جلسه، تعدادی از مدیران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم آسیب دیده و همچنین در خصوص برآورد اولیه خسارت ها، گزارشاتی را ارائه کردند.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617806
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.